12/15/2017

אין כניסה

מה ההבדל בין מותר לאסור בכפר הגלובלי שלנו? הבוס הראשון שלי שהיה "יקה פוץ" מכר לי לפני כמה עשרות שנים את התיאוריה על ההבדלים בין מותר לאסור.
בגרמניה מה שאינו מותר בפירוש - אסור!

באנגליה מה שאינו אסור בפירוש - מותר!

בישראל מה שאסור בפירוש - מותר! 

אין לי ספק שהזלזול בחוק מתקיים בגלל ה DNA היהודי, שאינו מפנים עדיין שזוהי מדינתנו מזה שבעים שנה וכבר לא צריך לרמות את הפריץ. "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה" (שופטים כ"א, כ"ה).
אתמול יצאתי לדוג דגים לשבת הגעתי לכאן ונתקלתי בשטח מגודר עם שלטים מאירי עיניים.

מבט מרפרף על דייגי המרינה הכחולה - אשדוד

שאלתי עובר אורח, שהגיע עם תיק חכות והתאכזב למראה הגדר שמנעה ממנו יום דיג. ומיהם הדייגים שבכל זאת דגים כאן, פרט לשני המצולמים היו מפוזרים עוד כחמישה דייגים, "אלה, מאפיונרים".

דייגים במרינה - אשדוד

איני מבין לשם מה בכלל תולים שלטים האוסרים משהו כמו "אל תדרוך על הדשא" אם אין כוונה לפקח עליהם? אוקצור עזבתי את המקום מאוכזב, שלא הצלחתי להוכיח לעצמי שאצליח לדוג שלושה דגים לשבת. נכנסתי למרכול קניתי לי שלושה דגים ושבתי הביתה לצפות בערוץ נשיונל גיאוגרפיק, על דייגים אמיתים שדגים דגי ענק.

לסיום הבאתי את אחת הסצינות הנפלאות עם לואי ד'פינה ששזוכה בתחרות דיג של יום א' - אל תחמיצו.


לואי ד'פינה ובורביל  באזור אסור לדיג......

טוב לדעת שישנן גם נשים דייגות


זושה יצאה לדוג הטילה את החכה והתיישבה לקרוא ספר.
עד מהרה הופיע במקום שוטר ממשמר החופים, "בוקר טוב גברת. מה את עושה?"
"קוראת", אמרה זושה, "אתה לא רואה?"
השוטר: "את נמצאת באזור אסור לדיג".
זושה:, "אני לא דגה אני קוראת ספר?"
שוטר: "כן, אבל יש איתך את כל הציוד הדרוש לדיג, אאלץ לקחת אותך לתחנה ולקנוס אותך."
זושה: "אם תעשה זאת, אתבע אותך על ניסיון לאונס!"
"אבל אפילו לא נגעתי בך!", ענה השוטר בתדהמה.
זושה:"את זה תספר לשופט, יש לך את כל הציוד הדרוש…"

אישה שעולה לאוטובוס עם כלבה והנהג אומר לה: "מותר אסור, אסור מותר".

אין תגובות: