12/11/2017

איך לבחור במקצוע או בעיסוק

   מעניין לשמוע מכם מדוע וכיצד בחרתם את המקצוע שאמור יהיה לפרנס אתכם ואולי אף לגרום לכם סיפוק והכרה מצד הסובבים אתכם. אם תשאלו מה גרם לי לכתוב את הפוסט הזה?, פשוט בגלל משאית התובלה שחנתה היום בקרבת ביתי וארבעה סבלים התרוצצו עם רהיטים וחבילות בין דירת השכנים למשאית הענקית. הבטתי על ארבעת הסבלים שכולם נראו לי קוזקים חסונים בעלי שיער בלונדי, עיניים כחולות, בריאים וחסונים. וחשבתי מדוע לכל הרוחות, החבר'ה האלה בחרו בעיסוק פיזי, שובר גב שלמעט הבוס, כל היתר מקבלים תמורה זעומה לפוטנציאל שלהם. יכולים היו לפנות אל פאינה קירשנבאום, או לסטס מיסז'ניקוב ולבקש מהם טובה מרוסי לרוסי. שיסדרו להם ג'וב עם סיכויי קידום.
  נו טוב חשבתי לעצמי, פעם אם האב והסב היו חייטים או סנדלרים, אזי גם הבנים והנכדים המשיכו בדרכם. אך מזה כשלושים שנה אין כמעט צורך בבעלי מקצוע מסורתים, כיוון שזול יותר לקנות מוצר חדש מאשר לתקן או להתחרות בייצור הזול של סין ושכנותיה. אך כמובן שאמא יהודיה לא תסכים שצאצאיה יעסקו במלאכת כפיים, מינ' מנהלי תוכן או מפתחי אפליקציות. עיסוקים מועדפים על האם היהודית רצוי שיהיו רופאים, עו"ד או בנקאים.
   כיצד נוצרה ההילה סביב מקצוע עריכת הדין? לדעתי בזכות מדיום הקולנוע שתרם כמה סרטי דרמה על משפטים מפורסמים בהם הוצגו הסניגורים כגיבורי על, אשר מסוגלים לחלץ את לקוחותיהם למרות שלכאורה סיכוייהם אפסיים. אח"כ הדרמה עברה לסדרות הטלוויזיה שאף בהן קל למכור את דמותם של הפרקליטים השנונים והמצליחנים. נו מקצוע הרפואה מסייע לכולנו להלחם במלאך המוות ואכן בסדרות הטלוויזיה הרבות מציגים את הרופאים גם כן כגיבורי על.
מזה כעשרים שנה כולנו חולמים להפוך לטבחים (שפים) שוב בגלל תוכניות האוכל שמציפות אותנו מכל העברים. גם רופאים ומהנדסים החליטו לעשות הסבה מקצועית ועברו למטבח.
  טרנד חם נוסף הוא תחום הנדל"ן, שם רבים חולמים לקנות בית בזול, למכור ביוקר. לקנות שני בתים בזול למכור ביוקר וכן הלאה עד ליום בו תהפכו לילד הפלא מטבריה עלית שהגיע לארה"ב עם אלף דולר וכיום אתם שווים עשרה בליון דולר.

  אך אם תשמעו לי אני ממליץ לכם לבחור באחת מהערים בין נהריה לאשקלון ולהתקבל למחלקת הפיקוח. עדיף שתבחרו בעיר או מועצה שבראשה עומדת פיגורה שמרננים עליה שהיא מושחתת. תתקרבו לראש העיר או במסלול של הועד, או במסלול של האופוזיציה. אם ראש העיר ירמוז לכם שהוא זקוק לעזרתכם, נכנסתם למאיון העליון לפני מרבית העורכי דינים, הרופאים ומנהלי ההשקעות.

 אפשרות נוספת עליה כתבתי בעבר (כאן) הינו מעבר דרך המסלול הבטחוני. תתגייסו לצבא הקבע בצה"ל או לאחד מגופי הביון. תטחנו עשרים שנה, כל הזמן תלקקו לבוסים ותגרמו להם לגרור אתכם במעלה ההר. לשכת התעסוקה של משוחררי מערכת הביטחון תצניח אתכם לתפקיד שבו תוכלו לגרוף ימבה כסף, מבלי להתאמץ.

   אם אתם מעונינים להסב את עיסוקכם, בקרוב תפתח מכללת שלמוני ישראל. המרצים יהיו דמויות מוכרות עם ניסיון עשיר שיעבירו לתלמידים סמינרים בזלילת עוגות ציבוריות. המסיימים בהצלחה יתרה את מסלול הלימודים יזכו בתואר דוקטור לשלמונים.

אין תגובות: