5/20/2018

ארוחת חג השבועות

   שנים רבות חגגנו את חג השבועות בארוחת ערב צנועה על בסיס מוצרי חלב. איני יודע מי ומתי הכניסו לישראלים לראש, שארוחת ערב חג השבועות חייבת להיות חלבית. התפריט אצלנו תמיד הורכב משלושה סוגי בלינצ'ס: מילוי תפו"א, מילוי בצל ופטריות, מילוי גבינה וצימוקים. בנוסף הוגשו לסועדים מבחר גבינות קשות וחצי קשות וכמובן קערות מטבלים על בסיס שמנת ויוגורט. כי כידוע הבלינצ'ס חייבים לצלול בתוך מטבל בכדי לקררם.
  השנה קיבלה אשתי כמה חוברות כרומו שחולקו חינם ע"י המחלבות שאת שמן כמובן לא אסגיר. החוברות יש להודות הכילו עשרות מרשמים מצולמים ומעוררי תיאבון לחג השבועות. אך דא עקא בכדי להכינם יש צורך לרכוש עשרות סוגי ירקות ועשבי תיבול בנוסף למוצרי החלב שהמחלבות דחפו לפתיים. הגענו למרכול עם רשימת ירקות, עשבי תיבול ורשימת החומרים החלביים. מסביבנו כל הקונים אחזו ברשימות ארוכות כמו שלנו משמע גם הם נלכדו בפיתיונות שפזרו המחלבות. עובדי המרכול הובילו עגלות מלאות בשמנת להקצפה ושמנת לבישול שתכולתן נבלעה בתוך דקות בעגלותיהן של הקונים. "משה, תביא לי שמונה שמנת לבישול" אוקצור טרחנו ללקט את כל נתחי הגבינה שהומלצו, לקטנו את כל מיכלי השמנת, היוגורט, על הביצים הודבקו פתקים "תוצרת ספרד" (לדעתי הן יובאו מתורכיה). מעניין התור* בקופות היה קצר ומהיר. אוף הכנת כל מנה גוזלת זמן ולבסוף 20 שעות עבודה שהושקעו בליקוט, בחיתוך, בתיבול ובהגשה מסתיימים ב 20 שניות של מחמאות לאשת החיל שטרחה והכינה מנות לא שגרתיות, נו מור וואר!!!.
  לקינוח התנפלנו על עוגת גבינה הונגרית משודרגת. זוהי עוגת גבינה קרה שאינה מצריכה אפייה.
את בסיס העוגה הכי מומלץ לקנות מוכן, אך אפשר להכינו מביסקוויטים או לאפותו מבצק על בסיס חמאה.
את גג העוגה, מכסים עם ביסקוויטים מרוסקים או מבסיס נוסף על בסיס חמאה.
חומרים למילוי:
4 קופסאות גבינת מסקרפונה 40%
2 מיכלי שמנת להקצפה 38%
1 מיכל שמנת של פעם.
1/2 כוס חלב 3%.
2/3 כוס סוכר.
1 חב' אינסטנט פודינג.
1 שקית סוכר וניל.
1 צנצנת קונפיטורת אוכמניות.
עדיף לקרר את העוגה לפחות שש שעות לפני ההגשה.

   בשנה הבאה יאכלו אצלי בלינצ'ס ממולאים בכבד קצוץ, בנקניק ופלטות של בשרים קרים ונקניקים מעובדים. צריך לפרנס גם את ארגון יצרני מעדני הבשר לא כן.

*אנקדוטה על תורת התורים - לפני למעלה משלושים שנה עמדנו בתור באחד המרכולים לפני חג השבועות ולפנינו כ 8-10 עגלות עמוסות. לאחר המתנה של כמחצית השעה וקיצור התור בעגלה אחת או מכס' שתיים עשיתי חושבים ומצאתי שאם כעת השעה 22:33 אזי אנו נצא מעבר לדלת רק בשעה 00:56 הבטתי מסביבי וכל התורים התקדמו בעצלתיים. עזבתי את העגלה המלאה ושבתי למחרת בבקר והפעם הייתי הראשון בקופה.
**אנקדוטה על תיקון ליל שבועות - בנו של שכני חזר בתשובה, התחתן עם צדיקה ומאז לא הגיע לבקר את הוריו. שנים חלפו והנה לפני שנה הילד מגיע בחג שבועות לבקר את הוריו סולו יענו בלי הצדיקה והצדיקונים. שאלתיו "מדוע אינך נשאר ולאן אתה ממהר?" ענה לי הצדיק (שהינו טכנאי מזגנים מדופלם) "אני ממהר לתיקון" גילגלתי את עיני בתימהון "מותר לך לתקן מזגן בחג?"

אין תגובות: