2/04/2017

שיעור בצרפתית


  ידידתי הפרסומאית שלחה לי את הסרטון עם הכותרת "לחמור מראים חצי עבודה" לא לכסות את העינים ואפשר ליד הילדים.


לאחר שסיימתי לצפות יוטיוב המליצו לי לצפות בסרטון הנפלא הבא, להנאתכם.


   הסרטון הזכיר לי את סיפורו של עייזר וייצמן על הטייס דני שפירא שהתאמן על מטוסי המיראז' בצרפת. המהנדסים הצרפתים הינם מהטובים שבעולם, אך הנדסת האנוש שלהם שואפת לבנקטים. וכאן הגיעו הטייסים הישראלים והצליחו להביס את הטייסים הצרפתים. את המטוסים מטיסים עם מוט היגוי (סטיק) שטייס הקרב מחזיק בידו הימנית וידו השמאלית עסוקה בהפעלת המפסקים והמצערת. במטוס המיראז' התקינו הצרפתים עוד מוט היגוי שבאמצעותו הטייס אמור להטיס את טיל האויר שרודף אחר קורבנו. אלא מאי, מוחו של האדם בד"כ אינו מסוגל למשוך את מוט ההיגוי של המטוס ימינה ולאחור בעוד ידו השנייה צריכה לנסות לעקוב אחר המטוס המתחמק ולדחוף את מוט ההיגוי נאמר בו בזמן שמאלה וקדימה. אם יש לכם בבית שני סטיקים תנסו לתרגל את מוחכם. כעת מגיע סיפורו של עייזר לפאנץ' ליין. ארבעת הטייסים מהטובים של חיל האויר הצרפתי נכשלו בהפעלת הטיל והחטיאו את המטרות (לטיל קראו מאטרה). לעומתם ארבעת בחורינו הנפלאים הצליחו לפגוע במטרות. לעייזר גילה דני שפירא שהישראלים נהגו הפוך, ביד שמאל החזיקו את מוט ההיגוי של המטוס וביד ימין את מוט ההיגוי של הטיל כאשר את כל האנרגיה השקיעו בהטסת הטיל. נו בהמשך הטילו את ניווט הטיל על המחשב ולא על מוחותיהם העייפים של הטייסים.
*בעקבות תגובתה של בשמת הוספתי כאן פעם נוספת את הסרטון 90 לדני שפירא. מומלץ לראות ולהתגאות בבחורינו הטובים.
ציטוט "הסרט על דני שפירא מהמם. הזלתי דמעות רגשניות על יופיו של האיש. בזכות הרומנטיקה דני שפירא למד לטוס. תחי הרומנטיקה." דני שפירא יומולדת 90



שיעורים בצרפתית
אימי נרשמה בגיל 81 ללימודי צרפתית בקונסוליה. שאלה אותה הפקידה מה הסיבה שהיא מעונינת ללמוד צרפתית? אמי השיבה לה "ידוע לי כי בגן העדן השפה הרשמית היא צרפתית"
הפקידה "ומה יקרה אם ינווטו אותך לגיהנום?"
אמי:"הו פולנית היא שפת האם שלי".

זובי זובי - מילות השיר
אחד השירים הצרפתים שהושמעו בשנות השישים אצלנו נון סטופ במסגרת אמוץ תרבות צרפת. לנו הילדים זה נשמע כמו זובי........ביחוד כשסופיה לורן שרה אותו. אם תלחצו על הקישור תוכלו ללמוד את כל מילות השיר וכן תרגום לאנגלית.



Zou bisou bisou
Zou bisou bisou, mon Dieu qu'ils sont doux
Zou bisou bisou (x3)
Zou bisou bisou, le bruit des bisous
Dans les buissons sous le ciel du mois d'août
Les amoureux glissent à pas de loup
Comme les oiseaux ils ont rendez-vous
On l'entend partout
Zou bisou bisou
Zou bisou bisou,
mon Dieu qu'ils sont doux

חידה צרפתית
חידה זו הינה דוגמא לחשיבה מחוץ לקופסא, בעיות מסוג זה נלמדות כבר בבתי הספר היסודים בצרפת החל מכיתה ה'.  אם הינכם מורים תביאו את החידות מסוג זה לתלמידיכם או לילדיכם, שיפרדו לחצי שעה מהסמרטפון והפייסבוק ושיחשבו קצת.
רכבת א' יוצאת מת"א לחיפה בשעה 07:00 ומהירותה 120 קמ"ש.
רכבת ב' יוצאת מת"א לחיפה בשעה 07:20 ומהירותה 150 קמ"ש.
מה המרחק בין הרכבות בשעה 08:00
את הפתרון נא לא לשלוח בתגובות אלא אלי במסר, בכדי לא לפגום בהנאת יתר הקוראים.

אין תגובות: