1/27/2017

בית הטבק והסיגרים

 פרק א' - סיפור הקמת בית העסק לטבק וסיגרים
  אבי קיבל מתנה תיבת סיגרים מונטה כריסטו ליום הולדת החמישים מדודי נאג'י. למחרת, סחבתי סיגר מהתיבה ועישנתיו סטייל מרלון ברנדו. כבר אז החלטתי שאני אפתח חנות טבק וסיגרים לאחר שחרורי מצה"ל. בסוף שנות השישים מצב הכלכלה הישראלית היה על הקרשים והבנתי שמחנות טבק, אי אפשר יהיה להתקיים בכבוד. וכך חלום חנות הסיגרים אופסן באחת המגירות באונה הימנית.
''
מקור

   השנים חלפו מהר מדי ויום אחד הציע לי בני לממש את החלום ולפתוח חנות טבק וסיגרים בתל אביב. "שמע בן" אמרתי "אין אצלנו קליינטורה לסיגרים, כל הטייקונים והפוליטיקאים, הפסיקו לעשן סיגרים ומקטרות". בני שכנע אותי באומרו שההיסטוריה תמיד חוזרת וכעת הנובורישים יתחילו לעשן מקטרות וסיגרים וזה הזמן להכנס לשוק. 
  אוקיי השתכנעתי פתחתי תוכנית חיסכון והענקתי לבני את הממון. לפני כשנתיים הוזמנתי לפתיחת החנות ואיחלתי לו בהצלחה. לאחר שלושה חודשים שאלתיו "נו, איך הביזנס?" "חלשים" השיב לי בני. לאחר חצי שנה שוב בארוחת ליל שישי שאלתיו "איך הביזנס?", "חלשים, היחידים שנכנסים לחנות הינם הקבצנים". לפני שבוע שאלתיו "איך הביזנס?" והוא ענה לי "עדיין חלשים, אבל שמע אני כיום מאוד אופטימי".
אני: "מנין האופטימיות שקפצה עליך פתאום לאחר שנתיים חלשות?"
הבן: "שמעתי שבנו של רה"מ עומד לפתוח חנות סיגרים ממול"
יאיר לפיד במרכז הסצנה.
''
התמונה לאילוסטרציה בלבד, מר לפיד אינו נמנה על חוג לקוחותי. מקור
''
אורן חזן מבקש מאביו להצטלם סלפי עם סיגר. מקור


מר נתניהו מתרגל עישון סיגרים.

שרה נתניהו צופה בבעלה בנימין מצית סיגר במעון רה"מ בירושלים. 1997 (צילום: AP)



פרק ב' - חלום בלהות .
   הקצתי משנתי הבקר בשעה 03:30 אוף איזה חלום בלהות חוויתי. ישבתי בכלא מעשיהו עם שלושת ראשי ממשלת ישראל וכולנו עישנו סיגרים ושיחקנו ברמי. מיד עם הכנסי לתא, הצעתי להם להעביר את הזמן במשחק פוקר. אולמרט וברק נענו בהתלהבות, אך נתניהו אמר שאינו מסוגל לשחק פוקר, הוא אינו מסוגל לבלף יען כי תנועות ידיו מסגירות אותו. בסוף הערב הרווחתי מכל אחד מהם סיגר. לפתע נכנס לתא הסוהר ליברמן והחרים לי את שלושת הסיגרים שהרווחתי ביושר.

פרק ג' - שבע פי שלוש
  בכל בקר אספתי את בדלי הסיגרים שהותירו שלושת ראשי הממשלה לשעבר וכך לאחר יומיים היו לי ששה בדלים. אך בכדי לעשן סיגר אני זקוק לשבעה בדלים.
חידה: לאחר כמה ימים אצליח לעשן את הסיגר השני שלי בכלא.
פרק ד' - קוהיביבי
  בקרוב יוכלו המעשנים להנות מסיגרים קוהיביבי.


אין תגובות: