3/15/2012

פגישה עם נשיא רומניה

בשבוע שעבר יצאנו לבילוי בערב שישי, במסעדה רומנית אותנטית בבוקרשט. כיוון שהמסעדה מאפשרת לאורחיה לעשן בחופשיות הסכמנו להתמכר לעישון הפסיבי וזאת בתמורה למקום המצוין שקבלנו, מול מרכז הבמה. רב המלצרים לחש באזנינו שהערב מופיעה זמרת מצוינת המלווה בזמרת נוספת  וכן תופיע להקת מחול מקומית אחת הידועות בבוקרשט. התזמורת הורכבה מנגן סימבלום (נקרא גם צימבל) שהיה מסמר הערב אותו ליווה נגן נאי (עוגב רועים, מעין מפוחית חלילית) מקומי ושתי זמרות מצוינות  ששרו שירי עמים.
Cimbalom

A traditional naï
                                                                             

 
 

התזמורת נגנה שירי עם רומנים ואנו התחלנו לבדוק את המנות הראשונות שהוגשו לשולחננו בלווית סלסלות לחמים אוורירים עטופים בקרום קשה שמתנפץ בין שיניך, בדיוק הסוג האהוב עלי. פתאום קלטנו שהזמרת שרה עבורנו בעברית. היא החלה לשיר, את השיר רעיה, שירו של אביהו מדינה http://youtu.be/kaW-tpv2zxE  הזמרת שמאוחר יותר הפגינה רפרטואר עשיר בשירים עבריים שרה ממש כזמרת ישראלית. אנו הישראלים הצטרפנו לשירתה והיא שרה שניים שלושה שירים נוספים בעברית כאשר השיא היה כששרה את השיר "ירושלים של זהב" בעברית ואנו הצטרפנו לשירתה. בין לבין היא גם שרה ברוסית לשולחן של תיירים רוסים שכמוהם מעולם לא ראיתי, הם לא שתו כוסית אחת של וודקה או בירה, יתכן והם נמצאים בתקופת גמילה. הזמרת והתזמורת המשיכו לשיר שירי אהבה צוענים להנאת האורחים. ידידנו אפי קם לעבר התזמורת והודה להם על שירתם.

 
כשחזר לשולחננו, הוא שבר לכוון השולחן הסמוך שם ישב זוג בודד בשולחן המיועד לששה סועדים. אפי רכן לעברו של הגבר לחץ את ידו ושוחח עמו מספר דקות. כשהתישב חזרה לשולחן אמר לנו "אתם יודעים מיהו הגבר עמו שוחחתי?, זהו נשיא רומניה טריאן בססקו, הכרתי אותו משדורי הטלביזיה"
    המשכנו לדון ולהתפלסף אודות הנשיא הרומני היושב במסעדה, בלי טררם של עדת לקקנים וחנפנים וכמו כן בלי טבעת של אנשי בטחון שיהפכו את מקום מושבו לסטרילי. יצאנו אפי ואני מחוץ למסעדה להתרשם כיצד נראים סדורי הבטחון ברומניה. ליד הכניסה למסעדה חנה מיניבוס תיירים ולידו מספר גברים שנראו כאנשי אבטחה, בלי הפוזה של הרמבואים השושואיסטים כמו אצלנו.
ננדי ואפי בחברת הזוג הנשיאותי
 
אזרחית מקומית שתפשה פוזה עם הנשיא
                                                                 
 
 

התזמורת הרומנית מנגנת ליד שולחננו, הם לא התקרבו לשולחנו של הנשיא, אלא נגנו ליד שולחננו.          
כעת זיהו את הנשיא הרומני עוד שני זוגות שאזרו עוז ונגשו אל נשיא מדינתם ובקשו את רשותו להצטלם עמהם למזכרת, נשיא רומניה הצטייר בעינינו כאדם חם ולבבי, בלא פוזות מיותרות, הוא ישב לשולחן בלבוש ספורטיבי. פתאום הוא קם עם רעיתו וניגש לשולחננו ושוחח עם אפי ורעיתו הוא ספר אודות ביקורו בישראל לפני כשנה ופגישותיו עם נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה שהוא כינה אותו בטבעיות ביבי. כמובן שצלמתי אותו במספר תמונות. הוא נפרד מאיתנו וחזר לשבת ליד שולחנו.
להקת פולקלור של רקדנים ורקדניות רומנים הנעימו את זמננו ברקודי עם רומנים, תוך החלפת תלבושות מסורתיות. גם אותם צלמתי והסרטתי לתפארת מדינת הרומנים. כעת הגיעו המנות העקריות להן נתן להתחמם מעט בתנור עד שיוגשו לכם בפוסט הבא שלי. לקראת סוף הארוחה ראיתי את כבוד הנשיא שולף מכיסו כסף ומשלם תמורת הארוחה, אם כי אני משוכנע שאצלנו בישראל הפוליטיקאים הבכירים זוכים לארוחות חינם.

אין תגובות: