4/23/2011

קסילופון יפני

  את הסיפור הזה אני חייב לחברי גד רפאלי המומחה ללוגיסטיקה. לפני שלוש שנים הוא סיפר לי על היפנים שהזמינו אצלו מליון כפיסי עץ מיוחדים. הזמנה זו מוטטה את מערכת ה"סאפ" של מפעלו. גדי טוען שהיפנים השתגעו. אולי זה בגלל הישראלים שמוכרים להם זיופים במחירים מופקעים, רעידות האדמה, הצונאמי, הכורים האטומים שנחרבו, הין שמתחזק התשואה האפסית שהם מקבלים בבנקים. אז עד שלא ימציאו ביפן משהו חדש הם משתגעים. יפנים רבים התחילו לספור גרגרי אורז אך חצי יפן יצאו ליער חטבו כפיסי עצים ובדייקנות יפנית טיפוסית בנו קסילופון מקורי שאצלנו בישראל יכול היה לשמש כגשר מעל לים כינרת.
 
  כיוון שאנו עוסקים ביפן נזכרתי בבדיחה של כמעט יובל שנים. זוכרים את סכיני הגילוח של ג'ילט? אז בישראל של שנת 1960 הצליחו מדעני מכון וויצמן לקדוח חור בקוטר של שערה לאורכו של סכין גילוח.

המוצר נשלח לועדת פרס הגינס. שמעו השוויצרים על ההשג הישראלי והם קדחו חור בסכין ובנוסף הצליחו לייצר תבריג ולהבריג בורג בקוטר שערה. ועדת גינס כמעט רשמה זאת כשיא אז במפעל טויוטה הצליחו לרשום בתוך הקדח "מייד אין ג'פאן  Made in Japan " אז בואו נריע לאנשים החרוצים והדייקנים שבזכותם אנו נהנים מכל הגאדג'טים.
 "גוד בלייס ג'פאן"
                           קסילופון עץ
  
זו הנגריה שבה מנסרים את הכפיסים לקסילופונים 
 

אין תגובות: