8/31/2016

יועץ השמה


תומר נכדו של דודי נאג'י בקש את עצתי באיזו קריירה לבחור לאחר שחרורו מצה"ל.
בלי להסס בכלל, הצעתי לו לבחור בין שתי אפשרויות: השב"כ או צבא קבע.
תומר:"מעניין, מדוע אלו הקריירות המועדפות עבורי?"
אני: "תראה תומר אני מכיר אותך מגיל שמונה, אתה בריון ולקקן"
תומר (נעלב!?): "בריון על בטוח, אך לקקן? למה אתה חושב כך?"
אני: "פשוט מפני שאני מכירך כמחסל עוגות קרמשניט ו'גגות' של עוגות"
אני: "בשני האירגונים הללו, קודם כל ארוחות החינם הן ברמת מלון חמישה כוכבים. השכר והתנאים הנלווים האמן לי, הינם הטובים במשק. אתה זוכה לביטחון תעסוקתי. והכי חשוב, אתה זוכה לפנסיה מכובדת בגיל 45 עם פרישתך יצניחו אותך לג'וב המשך עם פוטנציאל לאקזיט. - קפיש?"
תומר: "אבל בצבא הקבע ובשב"כ הדרגים הנמוכים, אוכלים שנים רבות הרבה חול ועשן וכמעט לא רואים את הבית".
אני: "לכן חשוב לזהות את ה'סוס' שידהיר אותך עד לפיסגה, מה שנחוץ זה רק כושר ליקוק. מאידך להיעדרויות הרבות מהבית הרבה יתרונות, אפח'ד לא ידרוש ממך לגהץ, לכבס, לבשל ולשטוף את הבית. כמו כן זה יאפשר לך למצוא 'סידור' בין החגים."
תומר: "אבל רק מעטים זוכים להגיע לדרגות הבכירות, הרוב פורשים בדרך"
אני: "תראה למשל את הרמטכ"ל והמפכ"ל, אם שני 'קיטבגים' שכמותם הצליחו לעלות ב'מדרגות' הנעות, אין לי ספק ביכולתך ללכת באותה דרך. רק אל תתבייש ללקק למי שיוכל לדאוג לקידומך - גש מחר תחתום קבע לשלוש שנים ותצא לקורס מם-פאים שהוא השלב הראשון בקריירה שלך"
תומר: "ומה לגבי השב"כ?"
אני: "בגלל השו-שו איני מורשה לכתוב על איזו דלת לדפוק. יאללה דבר מחר עם המח"ט שיסדר לך את הקריירה".


*גילוי נאות - איני עוסק בהפניות לעבודה.
**פוסט זה נכתב בעקבות דברי תמיר פרדו
***הכתובת על הקיר "ביטחון האזרחים נתון בידי 'בחורים טובים' (שזקוקים למכנסיים עם גומי)"


הוצאה שנייה 3/9/16 - ציטוט קטע ממאמר של סימה קדמון בידיעות 2/9/16

אין תגובות: