10/26/2016

משפרי דיור

   בראש השנה אשתי הביעה משאלה להגשים חלום ילדות ולרכוש פסנתר כנף, אמרתי לה מילא הפסנתר לא בעייה, אבל הסלון שלנו קצת קטן. לכן החלטנו להצטרף לעדר משפרי הדיור. בסוכות שוטטנו לנו בין משרדי מכירות נדל"ן. מהר מאד הבנתי שבניגוד להצהרות הרשמיות, כל הפרוייקטים באזור המרכז מכרו בשנתיים האחרונות, אלפי דירות במחירים מופקעים. היכן שלא תניחו את האצבע על מפת אזור המרכז, כבר לא תמצאו דירת ארבעה חדרים בפחות מאשר שני מיליון ש"ח ועבור דירות גדולות יותר תצטרכו להביא שלושה מיליון ש"ח. נו אז כמובן פרוייקט פסנתר הכנף מאלץ אותנו לרכוש נדל"ן במינימום שלושה מיליון ש"ח.
  המורה שלי למתמטיקה לימד אותי לחשוב בגדול, כך שהבנתי שאזדקק למשכנתא נוספת בכדי למלא את דרישותיהם של שר האוצר חפלון ושר העל פטפטניהו. אז מס הרכישה יעלה לי 240 אלף ש"ח, מס השבח על החלפת דירתי הצנועה יעלה לי עוד 120 אלף ש"ח ואם אדחה את הקנייה לינואר 2018 ושני הגאונים הללו ישארו במקומם מס השבח שלי יעלה לי בעוד 130 אלף ש"ח פלוס מינוס 30 אלף ש"ח. כמובן שסך המע"מ על העיסקה כחצי מיליון ש"ח כמחירה של דירת ששה חדרים בבית"ר עילית.
  אמרתי לאשתי "שמעי איני מתכוון לשלם עוד 370 אלף ש"ח כמס מקרקעין" ועוד 500 אלף ש"ח כמע"מ, את מבינה שאני עומד לתרום לחרדים ולמתנחלים 870 אלף ש"ח. אם רק אלף משפרי דיור כמוני עושים עסקה מסוג כזה לשנה לממשלה יש עוד מיליארד ש"ח בקופה הקטנה לבזבוזים, איני מתכוון לתרום להם.

"נו ומה עם הפסנתר כנף שאני כ"כ צריכה?" היא שואלת. תוך שעה מצאתי בביי צ'יינה (רחוב הרצל של סין) שולחן אוכל ל30 סועדים שהינו דו תכליתי הוא משמש כפסנתר כנף והן כשולחן אוכל וכך פתרתי את הבעיה בשני מהלכים. הפסנתר כנף השולחני יגיע אלינו תוך 120 ימי עבודה בגלל שבחרתי צבע לבן מבריק עמיד נגד שריטות.
                              *מקור 
  את הפוסט כתבתי כמובן כאנקדוטה, מטרת הפוסט הינה להציג את דעתי, על גביית המיסים הדרקונית בישראל. האוצר מנסה כביכול להוזיל את מחירי הדירות ובכך לעזור לציבור. אך הטלת מיסים וגזירות שנעשות בשליפה, יגרמו לקריסת ענף הנדל"ן בארץ. אם אני כמשקיע צריך לשלם עוד 80 אלף ש"ח מס רכישה על דירה בשווי של מיליון ש"ח (דירה שנייה/שלישית/רביעית וכו'.....) אזי אני אסתלק משוק הדירות. בטוחני שעוד עשרות אלפי משקיעים או משפרי דיור ישקלו האם שווה להם להיות בשוק הנדל"ן. פטפטניהו את חפלון עומדים לגרום כאן מיתון כפי שהיה בשנת 1965 על כל המשתמע.

   מה שבאמת מרגיז בשוק הנדל"ן הוא שמדינת ישראל מספסרת במחירי הקרקע שבזמנו היוותה כ 33% ממחיר הדירה וכיום מחיר הקרקע והמיסים מהווים כ 70% ממחיר הדירה. הצעתי היא להפריד את מחיר הקרקע ממחיר הדירה, ואת המיסים לגבות רק על עלויות הבנייה.

אין תגובות: