1/12/2018

חוק מצוות תפילין

 

אתמול לאחר תפילת ערבית פניתי לשר הפנים מר אריה דרעי ובקשתיו להעניק לי תשע דקות מזמנו. התיישבנו בקפה הסמוך ולאחר שברך ונגס במקרון. הצעתי לו רעיון מקורי, שיחזק את האמונה היהודית בקרב אזרחי ישראל. אחת המצוות בדת היהודית הינה הנחת תפילין, מגיל מצוות כל הנערים היהודים, מצווים להניח תפילין. רובם מניח את התפילין בכדי להצטלם למזכרת המשפחתית ואח"כ הם מונחים באיזושהיא מגירה בארון. בכדי להחדיר קצת אידישקייט בקרב עמנו ולחזק את הקשר עם האלוהים. אמרתי לשר הפנים אריה דרעי לך אל ידידך שר החינוך נפתלי בנט ותשווק לו את הרעיון "תלמידי בתי הספר יחוייבו בתפילת שחרית והנחת תפילין מדי יום בזמן מסדר הבקר". "וואהו איזה רעיון נפלא וקל לביצוע" אמר כבוד השר. הוספתי שניתן אף לחייב את כלל חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים להניח תפילין בעת מסדר הבקר או לפני היציאה לאימונים ולתעסוקה. עיניו של השר נצצו בתודה, המשכתי להכות בקורנס על הברזל המלובן "כבוד השר, בעצם מדוע שלא נחייב את כל העובדים במקומות הציבוריים לזכות גם כן במצוות הנחת תפילין מדי בקר לאחר החתמת כרטיס העובד". כמובן שיחד עם זאת נצטרך לגייס עשרת אלפים בחורי ישיבה שישגיחו ויעזרו לתלמידים, לחיילים ולשכירים בהנחת תפילין וכמובן בפיקוח ובמתן קנסות למשתמטים.


עמדת חב"ד של הנחת תפילין


"אין שום בעייה" אמר השר דרעי "זהו רעיון נפלא, הנחת תפילין הינה סלע קיומו של העם היהודי. זו מצווה דאורייתא שמקדשת את האמצעים ואין ספק שמועצת חכמי התורה תתיר את גיוס תלמידי החכמים"

כמובן שהקלטתי את שר הפנים ומהרתי עם ההקלטה ליאיר לפיד ומכרתי לו את הרעיון "אם החוק יתקבל, תוכל להצביע על השג - גיוס תלמידי הישיבה" "כמובן שאם תעזור לחרדים להחריד אותנו מהאדישות ולדאוג שהנחת תפילין תהפוך לריטואל כמו צחצוח שיניים וגילוח. אין ספק שתוכל לזכות בתמיכת המפלגות החרדיות ומפלגת הבית היהודי, בבחירות הבאות. ואתה תעבור להתגורר ברח' בלפור 10 בירושולים".

הצעת חוק הנחת תפילין.

- בכל בתי הספר ברחבי הארץ תלמידי כיתות ח - י"ב יניחו תפילין מדי בקר במסדר הבקר או בכיתות.
- כל חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים - יניחו תפילין מדי בקר בעת מסדר הבקר או לפני יציאתם לתעסוקה.
- כל העובדים במקומות עבודה, בהם ישנם מנין גברים יהודים, יניחו תפילין מדי בקר.
- לצורך אכיפת החוק, יגוייסו בשלב ראשון אלף בחורי ישיבה, שיקבלו דרגת קצין פיקוח חינוך דתי.
- קנסות של 250 ש"ח יוטלו על המשתמטים.
   עם צאת השבת פניתי לשר האוצר עם הרעיון של הצעת חוק הנחת תפילין. הבהרתי לו שסעיף הקנסות שעשוי להכניס כשני מיליארד ש"ח לשנה, יממן את הגדלת קיצבות הנכים כפי שסוכם עמם. יש לציין שמר חלפון התלהב ואמר "איך לא חשבתי על זאת" השבתי לו שאין לי צורך בקרדיט מצידי שיחלוק אותו עם שר הפנים ושר החינוך. בשיחה נוספת שקיימתי עם ראשי מר"צ אף הם הביעו את נכונותם לתמוך בחוק על בסיס זה.
בשורה לאתאיסטים ולמסורתים, תמורת תשלום סמלי של ת' ש"ח לחודש תקבלו אישור הפוטר אתכם מהנחת תפילין.
* גילוי נאות - איני מניח תפילין, אני רואה בכל האביזרים הדתיים סוג של עבודת אלילים. את הפוסט כתבתי בלשון סגינהור ומקווה אני שהפוסט יתרום קורט למאמץ של הפרדת הדת מהמדינה.







אין תגובות: