12/08/2017

ישנם גם חרדים טובים

  מדוע החרדים זקוקים למשקפיים? ישנם שלושה הסברים לכך. תורשה - במקורות כתוב כי לאה היתה רכת עיניים וכך ליקויי הראייה עברו מדור לדור. ברומן ההיסטורי יוסף ואחיו תומאס מאן מתאר את ראובן הבן הבכור שירש מאמו את עיניה הרכות וסבל מעיניו, אחרת לא היה מרשה לאחיו להשליך את יוסף לבור. הסבר נוסף הינו, בגלל האובססיה של החרדים ותלמידי החכמים לקרוא בתורה יומם ולילה (והגית בו יומם וליל) וכך כבר מגיל צעיר הם נזקקים למשקפיים.
  הבקר שלח לי ידידי הארכיטקט, סרטון נפלא של אחד המסיונרים היהודים ר' יואל ראטה באמצעותו התוודעתי לזן של חרדים טובים. הרבי הזה מתקתק הרצאות לצאן מרעיתו בשפת היידיש. אך לטובת קהל הפרענקים יש כמעט לכל סרטון תרגום מצוין לעברית. מה גם שקל מאד להבין יידיש כיוון ששליש מאוצר המילים הוא עברית עם היגוי שונה (ומצחיק) למשל מלאכות הוגים מלוכ'ס וכיו"ב. אז תצפו בסרטון ועל בטוח תבינו מדוע החרדים נזקקים למשקפיים.

תשמרו טוב טוב על עיניכם - דברי הרבי יואל ראטה



הבנתם מדוע, יפה הא.
תצפו בסרטון הבא בו תראו את הרבי מטיף לצאן מרעיתו לצאת לעבוד, בחיי שהייתי מביא אותו לכאן וממנה אותו לשר הדתות אולי סופסוף הבטלנים יצאו מהישיבות ויתחילו לעבוד ולשלם מס הכנסה כפי שהם עושים זאת באמריקה (הרבי יואל ראטה מתגורר בברוקלין ק"ק ניורק)
חתמת על הכתובה תצא לעבוד! אומר הרבי לחסידיו.


מענין לענין באותו ענין, בתחילת השבוע התפרסם סיפורו של הז'מר יונתן רז-אל שחשש להתעוור מיופין של הנשים בקהל ולכן שמע למצוות רבו שהורה לו לכסות את עיניו במשקפי רתכים. במקום להרכיב את המשקפיים, הוא העדיף להדביק איזולירבאנד שחור בשביל הסצינה. כאן 


לסיום, מכיוון שאנו נמצאים בשבוע החנוכה בדקתי ומצאתי שערכה הקלורי של סופגנייה (450 קלוריות) הינו פי שניים מערכה בגימטריה 224, אז אכילת חצי סופגנייה מספיקה עפ"י הרבנים למלא את מצוות החג.
לעומת זאת ביידיש קוראים לסופגניות פונצ'קעס וערכה בגימטריה 456





אין תגובות: