9/05/2016

הדת משתלטת לנו על השבת

המשק המודרני חייב לתפקד שבעה ימים בשבוע בתעשייה התהליכית, בחקלאות, ביטחון, בריאות, חשמל, מים ותקשורת. העובדים במקומות אלו באם הינם שומרי שבת, הרי הם פטורים מהמשמרות בסופ"ש, אלא אם הרבי נתן להם התר עם הסטמפלה 'פיקוח נפש'.
   אבל כידוע הישראלים אלופי העולם בקומבינות וכך במקומות רבים, מסדרים לעצמם העובדים משמרת בשבת ששכרה בצידה 250% מהשכר בתוספת יום חופשה. אז עובדי חברת החשמל מארגנים לעצמם עבודות בשבת, בנמלים מסדרים משמרות לשבת וכמובן באל על שם הטכנאים תמיד נאלצים לסיים את אחזקות המטוסים בשבתות בכדי שימריאו בזמן ביום ראשון. המנגנון שמתיר עבודות בשבת במשרד העבודה/הכלכלה/הרווחה/האוצר הינו למעשה חותמת גומי שמעניק לאותם ועדים חזקים את ההתר לאפשר לכמה ישראלים לעשות עוד כמה ג'ובות לחודש.
  לעומת זאת המסחר בשבת התפתח וכולם עוצמים עיניים, אז בהתחלה הסוו זאת בהעסקת עובדים לא יהודים, אך עם הזמן בעלי העסקים מצפצפים ואולי גם משלמים קנסות אך עובדים רבים נאלצים לעבוד בשבת ובד"כ אינם זוכים לתוספת משמעותית למשכורתם.

  בברוקלין ניו יורק, בשיקגו, בעיר המלאכים גרים מיליוני יהודים, שמסביבם הגויים מפעילים רכבות, חנויות ומה לא בשבת. אך שם מעולם, הרבי מגור או הרבי מלובביץ או הרבי מבויבריק לא העזו לפנות לראש עיריית ניו יורק או שיקגו ולאיים עליו. היהודים משתתפים במוסדות השלטון אך אינם מעזים לתקוע מקלות בגלגלים. אז מה ההבדל בין ברוקלין לת"א? הכל בראש שלנו.רה"מ יכול היה להקים קואליציה בלי ש"ס ואגודה אך הוא מפחד מקללת הבבאות והרבנים. 

  בתורה כתוב ששה ימים תעבוד וביום השביעי תשבות מכל מלאכה, אז אפשר לעשות שבת ביום ראשון וביום שני וביום רביעי וחמישי. קצת גמישות בחיים רק מועילה.

  ולסיום אני רואה בעבודת האלוהים עבודה לכל דבר. מגיעים היהודים המאמינים לבית הכנסת מתפללים ומתנועעים לקול שירת החזן איזה שעתיים שלוש ולפעמים גם ארבע, נכון הם לא מחתימים כרטיס נוכחות אך הם בטוחים כי האל מצלם אותם והוא עשוי לפטר אותם. אחרת איני מבין מדוע הדוסים מגיעים לבתי הכנסת שהם בעצם משרדים בהם עובדים עבור אלוהים. אח"כ מתחיל השוק הפרסי מוישל'ה עולה לתורה וקורץ לגבאי (הטלר) והנ"ל מוכר לו 'עליה לתורה'. ואחריו מגיע יענק'ל וקורץ לגבאיי פעמיים והוא מוכר לו 'עליה לתורה' וגם 'מישביירעך' (מי שברך) וכך הלאה ב"ה יש הרבה קונים עם כיסים תפוחים. שעושים עסקים בשבת לכאורה, אך את הזוזים הם משלמים ביום ראשון, לפעמים לכיסיו העמוקים של הגבאי. כשהקופה הרושמת של הגבאי מתמלאת, אפשר לסמן להמון העייף והרעב שהמשמרת הסתיימה (לפעמים תוקעים בשופר) וכולם יוצאים לארוחת צהריים עם שלאפשטאנדה. כולם יודעים שאוי להם אם יבריזו מתפילת ערבית אליה הם מגיעים שבעים ורעננים בכדי להמשיך ולעשות את עצמם עובדים עבור האלוהים.

  אולי הישראלים החופשים (שאינם עבדי האל) במקום לילל, יפעילו כנגד החרדים מלחמת נגד. אני מצפה מעובדי חברת חשמל להוריד את השאלטרים התלת פאזיים בכדי שעובדי האל יתפללו בלי מיזוג. אני מצפה מעובדי התחזוקה של המעליות לשבש את הפונקציה מעלית של שבת.
אך בעיקר אני מצפה מכם הבוחרים, שלא תצביעו עבור מפלגת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הבאות. מפלגת הליכוד היא היא הגורם העיקרי לכך שבעוד עשור נצטרך כולנו לעבוד בשבתות ובחגים עבור אלוהים מבלי לקבל תמורה על עמלנו.
שנה טובה.

אין תגובות: