7/25/2015

פרשיית נושאת המטוסים

כתבנו הצבאי דווח סקופ "נושאת המטוסים ג'.פ. קנדי תוחכר לממשלת ישראל לתקופה של עשר שנים". שמה של נושאת המטוסים יוסב לזאב ז'בוטינסקי. בין השאר נמסר שעשרות קציני צה"ל התאמנו במשך כ- 15 חודש בתפעול נושאות המטוסים ומטוסי הקרב שעל ספוניה. בעוד כחמש שנים תועבר לרשות צה"ל נושאת מטוסים נוספת ששמה יוסב לדוד בן-גוריון. יחד עם ששת הצוללות תוצרת גרמניה חיל הים הישראלי יקים את הצי השמיני שיפטרל במימי האוקינוס ההודי עם עין פקוחה על פרס.

  את הקמת הצי השמיני יש לזקוף לזכותו של ר"מ ישראל בנימין נתניהו שבמשך סופשבוע ארוך שיחק פוקר טקסס הולדאם מול ברק אובמה וג'ון קרי. ביבי שיחק מבלי למצמץ למרות שכמה קיביצערים שעמדו מאחוריו הדליפו לג'ון קרי מה טיב ה"יד" של ביבי. את נושאות המטוסים הפסיד אובמה, את פצצות פיצוח הבונקרים CBB-69 הפסיד ג'ון קרי.
משחק הפוקר במזה"ת

בסופו של המשחק קבלה ישראל כאמור את שתי נושאות המטוסים, שמונה מחסנים מלאים בפצצות ראה - קישור  וכמובן תוספת של 8 ביליון דולר לשנה לתקציב ה FMS שממנו ישולמו עלויות אחזקת נושאות המטוסים.

ציטוט ממקורות יודעי דבר "מה עשו קציני צה"ל על נושאת מטוסים אמריקאית?"
בימים בהן כל האופציות מונחות על השולחן, חשפה שגרירות ארה"ב בישראל תמונות מהביקור של שבעה קצינים ישראלים על נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט. נראה ששיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות חזק מתמיד......           
                                משלחת קציני צה"ל על נושאת המטוסים
                                     צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב תל אביב מקור

אין תגובות: