4/25/2018

מכונת הסיפורים

  לפני כארבעים שנה קורסים לקריאה מהירה היוו חלק מהכשרת סטודנטים, מנהלים וחלק מעובדי המדינה שכל השתתפות בקורס כלשהו העניקה להם תוספת של כמה לירות למשכורת. אף אני השתתפתי בקורס שכזה שהתיימר לתרגל את המשתתפים להגיע להספק קריאה של 1000 מילים לדקה ולהיות מסוגל לענות על שאלות הבנת הנקרא. על ג.פ.קנדי נאמר שהוא מסוגל לקרוא כ 1500 מילים לדקה. במבוא לקורס הגדיר המדריך את הצרכים לקריאה מהירה. כך שאם עבודתכם הינה ניפוי תסריטים, ספרים ומאמרים או כתיבת ביקורת על ספרים חדשים. אין ספק שיכולת קריאה מהירה הינה תכונה חשובה לכם ולעסק. אך אם הינכם קוראים ספרים להנאתכם, אזי קריאה מהירה מרפרפת מפחיתה את התענוג מעצם הקריאה בזמנכם הפנוי. אין ספק שאת ג.פ.קנדי הייתי מנצח בקריאת עברית, אך הייתי נשרך הרחק מאחור בקריאת חומר בשפה האנגלית.

  הבקר קראתי בעיתון "ידיעות" ידיעה מעניינת על "מכונת סיפורים" שמפיקה סיפורים קצרים עפ"י בחירתכם באורכי זמן שונים בין 1 דק', 3 דק' ו 5 דק'. הסיפורים בשלב זה הינם באנגלית או בצרפתית. אך יש להניח שבעתיד ניתן יהיה לקוראם אפילו בעברית וערבית. לאחר שתקראו את הידיעה במסגרת תעברו לקישור שם ניתן לקרוא את כל הסיפורים כרגע בחינם, אז אל תדחפו ואל תעקפו מימין.   Short edition    

  אשמח לשמוע את המלצותיכם אילו סיפורים לקרוא. כעת אתם יכולים להתאמן בקריאת סיפורים מיקרו קצרים באורך דקה וכך לשפר הן את מהירות הקריאה והן להנות מסיפורים ואנקדוטות של מיטב היוצרים.
אני ממליץ על סיפורו של או.הנרי השוטר וההמנון

*נהוג לומר כי תמונה שווה אלף מילים ואני נוהג להוסיף כי סרטון שווה למיליון. כמה זמן בממוצע אתם מקדישים לתמונות או קריקטורות שאמורות להעביר לכם את הסיפור?.
קוראי הנכבדים אתם מוזמנים לכתוב סיפור קצר של 200 מילים על התמונה.

שלושת הסיפורים הראשונים שיתקבלו במערכת ישלחו לחברת Short edition ויזכו את שולחיהם בקרדיט.

**אחד הסרטונים האהובים עלי הינו מונולוג של שומר רוסי שכמובן אינו ספונטני, אלא סרטון מופק.
הסיפור בסרטון הוא קולטורה. הסיפור כאן הוא על הבדלי התרבות בין אזרחי המדינה.
אורך הסרטון הינו שלוש דקות שהן שלושה עמודי תסריט, קריאת התסריט היתה גוזלת לכם מכס' 1 דק'.

אין תגובות: