1/18/2016

שיעור בערבית

לצערי איני שולט בשפה הערבית, אך סריקה מהירה בויקיפדיה החזירה אותי לשנות ה-60 של המאה שעברה עת הוקם ארגון הפת'ח. נהנתי לקרוא את ההסבר לשם פת'ח. 
שמו המלא של הארגון הוא حركة تحرير فلسطين ("חרכּת תחריר פלסטין" - התנועה לשחרור פלסטין). ראשי התיבות של השם הם حتف (חת"פ), אך הם יוצרים מילה בעלת משמעות שלילית בערבית: "חתף" פירושו "מוות מהיר" (ובערבית המודרנית: התקף לב). לפיכך, החליטו מקימי הארגון להפוך את ראשי התיבות, ולקרוא לו בקיצור: "פתח". אחת המשמעויות של המילה "פתח" בערבית היא "ניצחון מפואר". כל אחד מניצחונותיהם של מוחמד ושל הח'ליפים הראשונים במלחמותיהם מכונה בערבית "פתח". מקור
 בתום מלחמת העולם הראשונה, בראשית השלטון הבריטי בארץ ישראל, נקראו חברי אגודות מחתרתיות טרוריסטיות ערביות בשם הכולל אל פדאיה, שמשמעו "המוכנים למסור את נפשם". חברי האגודות נקראו "פדאיון" ולעתים כינו את עצמם בשמות כגון "אל-כף א-סודא" שמשמעו "היד השחורה". לאחר קום המדינה בשנות החמישים הפעילו מדינות ערב את הפידאיונים שלכאורה עסקו בגניבות חקלאיות אך תוך כדי רצחו על הדרך יהודים. מיליציות הטרור הופעלו כנגדנו בכדי לחמם את הגבול בעיקר לצרכים פוליטים. מבצע סיני ב1956 חיסל למעשה את הפידאיון המצרי וכנגד הפידאיון הירדני נאלצנו להמשיך ולהלחם עד למלחמת ששת הימים. פעולת התגמול בכפר סמוע בנובמבר 1966 היתה הגורם העיקרי, שדחף את חוסיין מלך ירדן להצטרף למלחמה כנגד ישראל ב 1967.
כאז כן היום אזור חברון הינו קן צרעות אנושי שמייצר טרוריסטים שמותם טוב על חייהם.
   
  להזכירכם הפת'ח החל בפעולות טרור כנגד ישראל בשנת 1965 לפני הכיבוש של הגדה המערבית. ארגון הפת'ח הוקם במטרה לכבוש ולהשתלט על מדינת ישראל בכח הנשק והטרור ולדחוף את הישראלים לים. במהלך השנים שלאחר מלחמת ששת הימים עת כולנו היינו שיכורי נצחון, החלו מפקדי הפת'ח להפעיל כנגדנו פעולות טרור ובעיקר טרור אוירי שגרם לשינוי במערך התעופה העולמי. הפוליטיקאים שלנו במשך השנים התרככו ובמקום לכנות את הטרוריסטים פת'ח הענקנו להם מעין לגיטימציה וקראנו להם אש"פ (ארגון לשחרור פלסטין), בל תטעו מטרתם אינה נסיגת ישראל לקווי 67 אלא מחיקת מדינת ישראל. איני מצליח להבין מדוע כשלנו בלבנון 1982 והענקנו חנינה לראשי הפת'ח (את דרום לבנון כינינו אז פת'חלנד). במהלך השנים מנהיגנו לחצו את ידיהם של רוצחנו למרות שאלו המשיכו לנאום בערבית לקהל מאזיניהם תוך קריצת עין שהם בדרך לניצחון המפואר על היאהודים. הגדלנו לעשות בשנות האופוריה של הסכם אוסלו, עת התחלנו לחמש אותם בתקווה שהם יעשו עבורנו את העבודה השחורה. במקביל התחזקו הקיצונים שבהם שהקימו את ארגון החמאס حماس, ראשי תיבות של حركة المقاومة الاسلاميةשהם ר"ת תנועת התנגדות איסלמית. למילה חמאס יש פירוש התלהבות גבורה....מקור וכך בתהליך של איסלמיזציה קמו במרחב האיסלמי תנועות אל-קעידה ודאעש, אשר ממתינות לשעת הכושר לקצור תהילה צבועה בדם אדם.

אין תגובות: