10/27/2013

ביטוח חובה לדירות

  אחת לשנה בתקופת אוקטובר נובמבר, מופיעים האותות והמופתים על רעידות אדמה. חלקם של האזרחים נבהל ורץ לסוכן הביטוח שלו ע"מ לרכוש כיסוי  ביטוחי לרכושו בד"כ דירה/ות כנגד רעידת אדמה (ר"א).

  אם אתם בעלי דירה/ות ואין לכם הון עתק דעו לכם, גם אם יש לכם ביטוח רכוש פלוס כיסוי ר"א במקרה והבנין שלכם יפגע אתם בצרה. תשאלו למה?
* רק לחלק מההשכנים שלכם יש ביטוח דומה או/ו בוכטות כסף.
** הכיסוי הביטוחי שלכם הינו גג שליש ממחיר הדירה!!!!, כיסוי מלא הינו יקר פי כמה וכמה וחברות הביטוח גם אינן מעונינות למכור אותו.
*** ממשלת ישראל לא תעזור לכם אלא אם תחטפו את ילדיהם של חברי הממשלה.

   הסבר ברחל בתך הקטנה, לבעלי הדירות והרכוש. נניח שיש לכם דירה ממוצעת של כ- 100 מ"ר בבנין של שבע קומות עם עוד 27 דיירים. שוויה לצורך הענין הוא  1-1.4 מיליון ש"ח. הביטוח מעריך את המבנה ב 4000 ש"ח למ"ר כך שבמקרה הטוב תקבלו מהביטוח 400 אלף ש"ח ומה תעשו עם סכום זה?
   אם כל הדיירים רכשו ביטוח שכזה, אתם עוד איכשהו מסודרים, אחרת אתם בצרה במקרה של קטסטרופה. ואם אתם בעלי דירות באיזורים מבוקשים כגון בת"א, ר"ג, רעננה, כ"ס, הרצליה, הוד השרון ופ"ת. מחיר דירה דומה לשלכם בממוצע 2.5-3 מיליון ש"ח ואתם תקבלו רק 400 אלף ש"ח, כך שאם חלק מהשכנים אינם מבוטחים, איך תממשו את רכושכם? בשנייה אחת התדרדרתם לעשירון התחתון.

ביטוח חובה לדירות
ממשלת ישראל חייבת לבטח ביטוח חובה את כל אזרחי המדינה, בתשלום כנגד קטסטרופות. דירה תמורת דירה.
ביטוח קולקטיבי שכזה יעלה לכל משפחה עשירית מהמחיר שחברות הביטוח גובות על טוטאל לוסט של המבנים ויתן פתרון כולל למשפחות המתגוררות בבתים שנפגעו.
זוכרים לפני כשנה את מתקפת הטילים שבה נהרס בית בראשון לציון, למיטב ידיעתי הדיירים צרחו "שמע ישראל" ומשרד האוצר מטרטר אותם בעוד שמגיע להם שיפוי מלא על רכושם.

הינכם מתבקשים להפיץ מסר זה בקרב חבריכם, אולי אחד החלמאים יאמץ אותו לטובתנו.
'' ''

אין תגובות: