7/12/2013

רשת שידור

  המחאה החברתית חוזרת כך מבטיחה לנו דפני ליף, אשר הביאה את יאיר לפיד לכנסת וכן את שתי הקולגות שלה סתו שפיר ואיציק שמולי שהשתחלו לרשימת העבודה. כמובן שחזרה על מחאת האוהלים כמו בקיץ 2011 תהיה בדיחה. הממשלה מרחה את ראשי המחאה בהקמת ועדת טרכטנברג וכמובן שפרט לכמה נהנתנים שקפצו לביצה הפוליטית כלום לא השתנה. 
   נזכרתי בסרט הנפלא רשת שידור Networkעם פיטר פינץ' והבאתי לכם את הסצינה אני כועס שמביעה את הרעיון שעומד מאחורי המחאה החברתית. ממליץ לכם לצפות בסרט, גם אם ראיתם אותו בעבר. עלילת הסרט היא העלאת הרייטינג של רשת טלביזיה כושלת, כמובן שפיטר פינץ' חושב מחוץ לקופסא וסוחף אחריו מיליוני מאזינים. אחד הרעיונות שהוצגו בסרט הוא דינמיקה קבוצתית בה קריין הטלביזיה פיטר פינץ' מנסה להניע את הצופים לצרוח, עד שהרעם יגיע לאוזני הפוליטיקאים. בארגנטינה ובדרום אמריקה השתמשו המפגינים במכסי סירים כמצילתיים, אך כיום עמודי הפייסבוק והטוקבקיסטים צורחים ומצטלמים והפוליטיקאים בשלהם. תביטו סביבכם במרבית ארצות אירופה המצב על הפנים. אחוז האבטלה הולך וגואה, מחירי המזון (מחירי הסחורות) הולכים ועולים. טרור על אש נמוכה מסתובב ברחבי הערים, אך למרות המחאות אף ממשלה לא שינתה את גישתה.


הבאתי כאן בתרגום חופשי את הסצינה אני כועס
איני צריך לומר לכם שהמצב גרוע, רבים מכם מובטלים או שיהיו בעתיד הקרוב מובטלים. הפושעים והנוכלים מסתובבים חופשי ברחובות ואף אחד אינו יודע לטפל בהם. אנחנו יודעים שהאויר מזוהם ושהמזון שמוכרים לכם רווי קומבינות ואנחנו יושבים בבית וצופים במהדורות החדשות ושומעים רק על רציחות, תאונות ומלחמות אזרחים. כולנו יודעים שהמצב חמור וכל מה שאנו מבקשים הוא אנא, לפחות תנו לנו להנות בסלון. אני לא אניח לכם, אני רוצה שתשתוללו מכעס. איני רוצה במהומות ובהפגנות ברחובות, אל תכתבו לח"כים שלכם, מפני שאיני יודע לומר לכם מה לכתוב. איני יודע כיצד לטפל בתקציב המדינה, באבטלה, בחינוך ובבריאות וכמובן לא בניהול הצבא.
כל מה שאני יודע שכולכם כועסים אם כך עליכם לומר: "אני כועס ואיני מוכן להשלים עם המצב. אני בנאדם לעזאזל, לחיים שלי יש ערך" לכן אני מבקש מכם שכולכם תקומו כעת, תגשו לחלון, תפתחו אותו, תוציאו את ראשכם החוצה ותצרחו במלוא הכח "אני כועס ואיני מוכן להשלים עם המצב".

בואו ננסה להתארגן מפה לאוזן, מסמרטפון לסמרטפון מפייסבוק ומטוויטר כך שאחת לשבוע במוצאי שבת בשעה 20:25 נצא כולנו לחלונות ולמרפסות ונצרח "אני כועס ואיני מוכן להבליג יותר" או כל נוסח אחר, תפרקו את הכעסים שלכם חזק עד שיחר גרונכם, אולי מר נתניהו וחבורת האפסים שמחרבנת לכם את החיים יתחילו לעבוד בשבילכם. אוקיי אם לא יעזור, נעבור לצרוח מדי יום בשעה 23:55 

הוצאה שנייה - 2/12/17 צעדת הבושה נגד נתניהו
 

אין תגובות: