9/08/2018

סתיו

  היום בבבקר יצאתי לצעידת הבקר. אחרי כעשר דקות נשברו שני עננים מעל לראשי וואו איזה דוש טבעי חטפתי ונרטבתי כהוגן. אך אותי הרי אי אפשר להפחיד עם מים, המשכתי לצעוד בעוז, נהנה מהיורה שירה בקצב של תריסר טיפות לשנייה. איני נוהג להסתתר תחת מטריות ואף הפעם המשכתי לצעוד ולהמהם מרשים. האמינו לי שבתי הביתה בשלום. מכל ארבעת עונות השנה אני אוהב את הסתיו והאביב, חבל רק שבארצנו אין לנו באמת סתיו אמיתי. אני מעריך שכמו בכל שנה החמסינים ימשיכו עד דצמבר.
תוך כדי הליכה נזכרתי בשיר אני אוהב את מה שיש אותו נהגנו לשיר בתנועת הנוער בסיום כל פעולה. במשך שנים חיפשתי את השיר ביוטיוב אך הפעם מצאתי אותו. תודה לאספני הזמר העברי שטורחים ומעלים את החומרים.

אומר לכם ביושר

מילים: נתן אלתרמן
לחן: עממי
 

אֹמַר לָכֶם בְּיֹשֶׁר, בְּצֶדֶק וּבְאֹשֶׁר
כִּי כֶּסֶף בִּשְׁעַת כֹּשֶׁר אֲנִי אוֹהֵב בִּכְלָל
וּמְכוֹנִית מֻנְהֶגֶת, שֶׁלִּי וְלֹא שֶׁל "אֶגֶד"
וְדַוְקָא עִם נַהֶגֶת אֲנִי אוֹהֵב, אֲבָל -

אִם אֵין לִי אֶת מַה שֶּׁאֲנִי אוֹהֵב
אֲנִי אוֹהֵב אֶת מַה שֶּׁיֵּשׁ
אָמְנָם זֶה קְצָת לֹא נוֹחַ כָּךְ בַּלֵּב
אַךְ מַה יוֹעִיל אִם אֶתְעַקֵּשׁ
כִּי מַה שֶּׁאֵין לִי
מֵעוֹלָם לֹא בָּא לִי
וּמַה שֶׁיֵּשׁ לִי הַלְוַאי וְלֹא הָיָה לִי
כִּי מַה שֶּׁאֵין זֶה מָלֵא חֵן
אֲבָל זֶה אֵין

וּכְשֶׁעוֹבְרוֹת בֵּינְתַיִם בָּנוֹת יְפוֹת עֵינַיִם
כּוֹשְׁלוֹת לִי הַבִּרְכַּיִם הַשֵּׁד אוֹתָן יִקַּח
וּכְשֶׁאִשְׁתִּי זֶהָבָה שׁוֹאֶלֶת שׁוּב וְשָׁבָה
הַאִם אוֹתָהּ אֹהָבָה אֲנִי עוֹנֶה לָהּ כָּךְ:

אִם אֵין לִי אֶת מַה שֶּׁאֲנִי אוֹהֵב
אֲנִי אוֹהֵב אֶת מַה שֶּׁיֵּשׁ
אָמְנָם זֶה קְצָת לֹא נוֹחַ כָּךְ בַּלֵּב
אַךְ מַה יוֹעִיל אִם אֶתְעַקֵּשׁ
כִּי מַה שֶּׁאֵין לִי
מֵעוֹלָם לֹא בָּא לִי
וּמַה שֶׁיֵּשׁ לִי הַלְוַאי וְלֹא הָיָה לִי
כִּי מַה שֶּׁאֵין זֶה מָלֵא חֵן
אֲבָל זֶה אֵין
אולג ואולגה נשואים 69 שנה.















מצאתי את ביצועו הנפלא של רן אלירן לשיר אני אוהב את מה שיש - נופת צופים.  
רוח סתיו אף הוא היה אצלנו שיר חובה ברפרטואר בתנועה בתקופת הסתיו.
יאללה אריק תן לנו סול
שיר אשירה בגשם
ולסיום אחד השירים האהובים עלי שמדי שנה אני מפזם בסוף ספטמבר.
Try To Remember


אין תגובות: