8/05/2014

פעם כשצה"ל היה צבא

  מפקד גדוד ולפעמים מפקד פלוגה היו ראשים גדולים. הם לא שלחו אימיילים למעלה לצמרת הפיקוד. ובקשו שיפנו לממשלה שתאשר להם להזיז את החיילים. הם לא נזקקו להרים טלפון לעורך דין שלהם שיבדוק אם מותר להם לפתוח באש וכו'.
 מי שמינה את האלוף בנימין גנץ לרמטכ"ל הינו עבריין. מי שלא העיף את תא"ל בנימין גנץ מצה"ל בעקבות ארוע קבר יוסף בשנת 2000 הוא עבריין. כן גם את הרמטכ"ל שאול מופז היה צריך להעיף בעקבות הארוע הנ"ל מצה"ל. להזכירכם חייל צה"ל מדחת יוסף ז"ל נפצע ובמשך שעות רבות הנהלת צה"ל קרי תא"ל בנימין גנץ מפקד איו"ש והרמטכל התחננו לערפאת ועוזריו שיסייעו בחילוץ החייל הפצוע (אז טרם תפרו את המונח הפסקת אש הומניטרית). פעם כשבצה"ל היו מפקדים ראויים, המ"פ היה עולה על טנק ונכנס לקבר יוסף ומחלץ תוך עשר דקות את הפצוע.
  גם שר הבטחון משה יעלון כשהיה רמטכ"ל, השכיב את צה"ל על הבנקט. נכנסנו למלחמת לבנון השנייה עם צבא לא מאומן, עם ציוד רקוב וכן הלאה. אמנם לכאורה האשם במחדל הוא רא"ל דן חלוץ, אך בעצם דן חלוץ ירש צבא מפוטם ורשלן, את האשמה לכישלון ולמחדל אני תולה במשה יעלון. מי שבחר לפני שנה במשה יעלון להיות שר בטחון הוא עבריין.

   פעם כשצה"ל היה צבא, הרמטכ"ל דן שומרון הגיע אל רבין והציע לו את חילוץ חטופי אנטבה. כיום הדרג המדיני כביכול בלם את צה"ל. אך כל ילד בן עשר יכול היה לקרוא את שפת הגוף של הרמטכ"ל גנץ ואת שפת הגוף של שר הבטחון שאמרה "בחייאת תצילו אותנו".
  במהלך 65 שנה שבהן צה"ל נלחם כמעט ללא הפסק, הצבא תמיד פעל ב'ברוט פורס ' דהיינו לדפוק ראש בקיר. אך תמיד כשהפתיעו אותנו הצלחנו לאלתר ולהכניע את האוייב. בצה"ל מעולם אין פקודות קרב מסודרות, אין תוכניות מלחמה, אין מהלכים מחוץ לקופסא. אך בכל אופן היו מפקדים שעשו איגוף משמאל והפתענו את האוייב. אך מתקופת אהוד ברק כרמטכ"ל הפכנו את צה"ל למסורס. אולי בגלל החימוש החכם של חה"א, אולי בגלל המפקדים ששמנו ואין להם יכולת לחשוב. יתכן ובגלל ענף ההיי-טק שגזל מצה"ל את מיטב המוחות.
   מבצע צוק איתן, התחיל עקום ונגמר עקום. הכי מרגיז היא התובנה שממשלת ישראל איננה מבינה איך יוצרים הרתעה. פתאום שמענו על מנהרה? יאללה קדימה, נלך לשבור את המנהרות. וראש הממשלה הפאניקער החליף יעד. במקום לנפץ את איום ירי הפצ"מרים והטילים. צה"ל התחיל לחפש את המנהרות מתחת לפנס. השקיעו אנרגיות וחללים ע"מ להרוס כמה מנהרות.

   פעם כשצה"ל היה צבא, היו מעט שקרים מצד הפיקוד הבכיר. מאז מלחמת יום הכיפורים שכרם של הקצונה הבכירה התנפח וכן התנפחו התקנים. מה שפעם רס"ן היה מבצע כיום מבצעים זאת לפחות שלושה אל"מ במקביל. כולם רוצים להתפרנס ואז מתחילים הדווחים השקריים. כמו למשל אוטוטוטו עוד יומיים נחסל את המנהרות. מסכן יעלון הוא יודע שלמטה משרתים שקרנים אך הוא אכל את הלוקשים שלהם ומכר אותם לנו. עברו שבועיים מאז והאמינו לי הם לא חיסלו את המטרו של עזה.
  אולי אם יטהרו את צמרת צה"ל ויקימו מערך הדרכה חדש נוכל באמת להפוך את צה"ל לצבא.
בשלב ראשון חובה להגדיל את יחידות החי"ר. יש לדאוג לגיוס כל הגברים מגיל 18, אף אחד לא ישתמט. המלחמות הבאות הן מלחמות של קלצ'ניקובים וטילים אישיים.
*ממליץ על הפוסט באין חזון יפרע עם

אין תגובות: