8/26/2016

קלנועיות בכביש

מדי יום עד אני לעשרות אם לא מאות עבירות תנועה, בעיקר בכבישים העירונים. הנהגים חסרי האחריות שגונבים רמזורים אדומים. הנהגים ובעיקר הנהגות שמתעסקים בסמרטפון ומעכבים את התנועה וחלקם מסכנים את הולכי הרגל ואת הנהגים בסביבתם. הולכי הרגל שחוצים כבישים בהפגנתיות באור אדום או עשרה מטר ממעבר החצייה ואינם מתחשבים בתנועת הרכבים שנאלצים להאט ואפילו לעצור. אך פוסט זה מוקדש למפעילי הקלנועיות שישתלטו לאט לאט על הכבישים.
  בסביבתי הקרובה, ישנם כמה ביריוני כבישים שאינם נראים לי קשישים או נכים המפעילים קלנועיות שחלקן נראות משופצרות וחלקן נראות שהורכבו במסגריות פיראטיות מבלי לקבל אישור בטיחותי. נהגי הקלנועיות מתנהלים בכבישים  ומצפצפים ומתעלמים מהחוק שנראה שאינו שש להתעסק עמם.
  השבוע נמאס לי, ודווחתי על כך למוקד 100. להפתעתי נעניתי במהירות שיא, תוך כעשר שניות. דווחתי למוקדנית על הקלנוען תוך ציון פרטים מזהים ובקשתי לדאוג שמשטרת ישראל תראה מעט נוכחות ותוריד את מטרד הקלנועיות מהכבישים. השוטרת במוקד ענתה לי, שלדעתה מותר להם לנסוע בכבישים העירונים. הוכחתי אותה שאסור להם לעלות ולנהוג בכבישים. היא המליצה לי להתקשר למוקד 110 לברר מה אומר החוק. במוקד 110 יושבים שוטרים שמכירים את חוקי התעבורה וכמובן גם את כל האסורים וההיתרים.

  מיד חייגתי 110 ואף שם ענו לי מיידית. השוטרת שענתה לי, אישרה שלקלנועיות מותר לנסוע בכבישים רק בתוך קיבוצים ומושבים או במקומות שאין בהם מדרכות לצידי הכבישים. בקשתי ממנה לדווח לממונים ולדרוש ממשטרת ישראל להפגין נוכחות ולהוריד את העגלות החשמליות מהכבישים.
לסיום מילת הערכה למשטרת ישראל שמתפעלת את מוקד החירום הארצי 100 בזמן תגובה מעולה, שאפו למוקדנים/ות.
'' מקור

נ.ב נזכרתי בסרט סיפור פשוט על הזקן שחצה את אמריקה על מכסחת דשא, ביג דיל נסע במערב התיכון. מעניין מה היה קורה לו היה נוהג בניו יורק או שיקגו?
'' ''

הוצאה שנייה 18/9/16 סבתא מחדרה עבריינית תנועה
הבקר קראתי את הידיעה הזו בעיתון "ידיעות" "עמ' 27 למטה), אז מה דעתכם? 



המשטרה פתחה בחקירה בראבו כפיים! אבל טוב תעשה משטרת ישראל אם תצא במסע פרסום בטלוויזיה ותזהיר את כל נהגי הקלנועיות והעגלות שאסור להם לעלות על הכביש.
מאידך תמה אני כיצד הדודה מחדרה שמתוארת כמוגבלת ונאלצת להשתמש בקלנועית, כיצד היא עובדת כמנקה?

הדודה מחדרה
אריק לביא
מילים: חיים חפר
לחן: אלכס וייס

היתה לו דודה בחדרה
לפני יומיים זה קרה
היתה לו דודה בחדרה
לפני יומיים נפטרה.
היו לה מאה דונם פרדסים
עשר פרות ושישה סוסים
מגרש מול בית הספר היסודי
והוא היה קרובה היחידי.

היתה היא אלמנה בגיל שישים
רבים חזרו אחריה חודשים
אך הוא לא נתן לה להשתדך
אמר לה: הם רוצים רק את כספך.

היתה לו דודה בחדרה...

הוא לשלומה דאג יומם וליל
לא רצה הוא את כספה לנצל
וכשחלתה לפני שלושה שבועות
הוא לא בזבז אף גרוש אחד על רפואות.

כשקמה מחליה, ראשו ברכה
אמרה: את כל הוני אוריש לך
נשק אותה וגם חבקה
וכך הדודה מתה מיתת נשיקה

נותרו לו מאה דונם פרדסים
עשר פרות ושישה סוסים
מגרש מול בית הספר היסודי
כי הוא היה קרובה היחידי.

היתה לו דודה בחדרה...

אין תגובות: