5/07/2017

הזמנה לארוחת בקר

   ביום שישי יצאתי לדוג ומזלי שיחק לי, דגתי על הסובאח שלושה דגים. את דג הטונה איבדתי, הוא משך חזק שמאלה והסתלק, מילא. את הזיתונים החלפתי במלפפון הכבוש שהכינה אשתי המשועממת, יצא אליפות. כל מלפפון מלמיליאן. בשנה הבאה המלפפונים של אשתי יבחרו להדליק את הלפיד בחג לבטן. האמינו לי, זיתים אכלתי עד כה, יותר מאשר עשרה יוונים. איני אוהב את הזיתים היוונים, אני מעדיף זיתים תורכים ואת הלקרדה התורכית, שניתן היה לדוג אותה בזמנו בחיפה. כשעוסקים בתורכיה ואוכל, מישהו יודע היכן ניתן להשיג בארץ,את דג משה רבינו שאמי היתה נוהגת לטגנו בסוף תקופת הצנע עד שנות ה - 60 ואח"כ הפסיקו למוכרו בחנויות הדגים. טעמו של הדג עדיין מצוי בפי למרות 60 השנים.

השבוע החלטתי לעשות טיול קולינרי בין מדינות העולם. מדי יום השבוע, אכין לעצמי ארוחת בקר בריאותית בסגנון מדינות העולם. פתחתי את יום ראשון של השבוע הנפלא בארוחת בקר סלוניקאית.

יום א' - ארוחת בקר יוונית

יום ב' - ארוחת בקר אנגלית
'' מקור
אממה אשתי הזהירה אותי כי הביצים שמיובאות מהגדה והרצועה נגועות בסלמונלה לכן שלא אעז להכין ביציית עין. אני מחוסן מסלמונלה עוד משנת 48

יום ג' - ארוחת בקר רוסית 
ברוסיה אוכלים בבקר דייסת דוחן, אך אני הסתפקתי בדייסת קוואקר (שיבולת שועל). מכיוון שאיני צורך חלב, הכנתי את הדייסה על בסיס מים. שש כפות קוואקר+כוס מים, מכניסים למיקרו למשך 60 שניות, מוסיפים כפית דבש או כפית קונפיטורה וארוחה זו תתדלק אתכם עד לשעת הצהריים.''

יום ד'- ארוחת בקר ספרדית.


זהו אומלט בשם תפוחי האדמה של אמא. האומלט מורכב מצ'יפס מטוגנים וביצים. אפשר להוסיף מעט אנשובי. מנה זו מוגשת בספרד גם בצהריים. מנה מומלצת לצמחונים.

לאלו מכם שאינם סופרים קלוריות, מומלץ לשתות כוס ספל קקאו סמיך שמעולם לא הצלחתי להכינו כפי שטעמתי בבתי הקפה בספרד וצרפת. אם גופכם עדיין זקוק לסוכר תזמינו צ'ורוס קון שוקולטה

אחרי ארוחת בקר שכזו חובה לנוח עד הצהריים.

יום ה' - ארוחת בקר גרמנית.
















פרעצל חם ונקניקיות לבנות (ככה קוראים לה Weisswurst) מבושלות. מקלפים את העטיפה, טובלים בחרדל מתוק ואוכלים.

יום שישי - ארוחת בקר מצרית.

ביום שישי מצווה גדולה להזכר בידידינו המצרים שגרשו אותנו מארץ השום והבצל. באמת שאין על ארוחת בקר מצרית, פוּל מֵדָמֵס فول مدمس אך אני נוהג להכין את המנה בביתי כך:
מחממים במיקרו את תוכנה של קופסת שימורים של פול מצרי, ביצה קשה, פטרוזיליה קצוצה, שני בצלים קצוצים לפלחים עם חצי פיתה. מועכים את הפול במזלג יוצקים כף טחינה גולמית (המצרים יוצקים שמן קוקוס), מערבבים את ה"יציקה" ומתדלקים. בצהריים הולכים היהודים למקווה ונהנים מג'קוזי.

לפני כחמסין שנה התחלתי לבקר במצרים כמעט מדי שנה. התוודעתי אז לראשונה לפאלאפל המצרי העשוי פול. מוכר הפלאפל שאל אותי "לאחם?" עניתי לו שדי לי בפיתות שלו, מדוע אני צריך לחם? עד שעזרי הזביר לי שלאחם זה במסרית בשר, תודה לא.

יום שבת - ארוחת בקר יאמנית (תימנית).



אפשר לנגוס ג'חנון במסעדות, אך אין על הכנת סיר ג'חנון הנאפה על פלטת שבת או בתנור האפייה על 100 מעלות כל הלילה. תשקיעו בסיר ג'חנון, תקנו שתי חבילות ג'חנון לאפייה (הג'חנון לחימום פשוט גרוע) תכניסו לסיר עם ביצים קשות, בשבת בבקר תתעוררו אולי בחמש בבקר כשריחו המיוחד של הג'חנון קורא לכם לנגוס, עדיין לא מוכן? לכו לישון בשעה שמונה אפשר להתחיל לאכול.


*האם תצליחו לנחש איזו ארוחת בוקר מגישים בכל מדינה? - כניסה חינמית

אין תגובות: