11/30/2016

כפתור ועוד כפתור והמכנסיים נופלים

  "כפתור ועוד כפתור והמכנסיים נופלים" זהו פתגם השאול מעולם השחמט ומשמעו שהפסד פיון אחד ועוד פיון ועוד רץ ועוד פרש מביאים את אחד השחקנים לאבד את מלכו ולהפסיד את המשחק.
השבוע מלאן כפתורים נפרמו ממכנסיה של מדינת ישראל, אמנם אנו תופרים חזרה חלק מהכפתורים אך אין כיום בעלי מקצוע מיומנים. או שאנו תופרים בחזרה כפתור גדול מדי, או שתופרים אותו נמוך מדי, אוקצור היינו פארטאצ'ים והשתפרנו, כיום הפכנו לפארטאצ'ים בריבוע.
באמת קשה לי להחליט איזהו הכפתור שהפיל לנו השבוע את המכנסיים, אז אתחיל מהאחרון.
''אתמול בשעה שמונה בערב צפיתי במהדורת החדשות של ערוץ 10 בהמתנה לראות את הכתבה (פרק שלישי) על עמק ISRAEL בעמק הסיליקון בקליפורניה ולפתע קפא המסך, כיביתי את הממיר (HOT), הדלקתיו מחדש נאדה ערוץ 10 קפוא. אח"כ הסבירו לנו שחבורת האקרים פלסטינאים השתלטו על ערוץ 2 וערוץ 10 וצופי YES ראו את הפרסומות הפלסטינאיות!!! תגידו לי האם זה אינו 11:0 לחובת אומת הסייבר. נו באמת להאקרים הפלסטינאים אין יכולת להשתלט על ההייטק הישראלי לולא שיתוף הפעולה של כמה טכנאים ישראלים.

''   שלשום במהדורת החדשות מישהו חסר אחריות (קיימת פונקציה של ביטחון שדה בצה"ל?) פרסם שכמה מאות חיילים גויסו לחיל השיריון (איני מזכיר את המספר) ואתמול במהדורת החדשות דווחו שכמאה חיילים סרבו לשרת בשיריון והעדיפו להכלא לכמה ימים ואז כפרס או שישחררו אותם או שיציבו אותם קל"ב בכדי שיוכלו להסתובב בבתי הקפה בעיר ולנקר את עיני הלוחמים והוריהם. ההתיחסות הסלחנית לילדים שלנו ולהוריהם פרמה לנו את הכפתור השני.

'' היום קראתי בעיתון שהטייסת הראשונה של מטוסי החמקן F35 תוקם בבסיס נבטים. אבל טייסי חה"א חוששים לנסוע בלילות לבסיס וחזרה, מאימת הטרור הבידואי. הפראות של הנהגים הבידואים שמשתוללים בכבישי הדרום ידועה לרה"מ ולשר לביטחון פנים, אך הם מעדיפים שלא להתעסק עם הבידואים. נו יום אחד אולי איזה טייס חמקן יוריד טנדר עם טיל במחיר עשרה מיליון דולר והמדינה תשלם פיצויים למשפחת הנהג/ים.

'' את הכפתור הזה מצאתי בעמונה. איני מצליח להבין מי רומז לראשי ההתיישבות ביו"ש לחשק את ממשלת ישראל. החוצפה של מנהיגינו נתניהו פלוס בנט לצעוק הצילו אותנו מעצמנו אותי היא מרגיזה. איני נכנס לפרשת עמונה מי נגד מי. אך בשורה התחתונה ראש הממשלה כמו תמיד מסתתר בתוך חדר זכוכית ומצפה שמישהו ימחא לו כפיים. ההערכות המתוקשרת של מתנגדי הפינוי שרומזים שיביאו ארמדות של נערים שישכבו כמו שקי תפוחי אדמה וימנעו בגופם את הפינוי. ממשלת ישראל בראשות נתניהו דוגלת בטקטיקה של "היי תראו תפסו אותי בביצים, אין לי ברירה" אז אם נתניהו רוצה להיות מנהיג שיקום בבקשה ויוריד את הביריונים מהעצים ויכניסם למעצר מינהלי.

*אני מבקש את עזרתכם לדווח אודות כפתורים נוספים שנתלשו ממכנסיה של מדינת ישראל.
**יצאתי לקנות עוד כמה כפתורים מיד אשוב..........

כפתור החינוך עפ"י תוצאות מבחני פיז"ה.
'' הישגי תלמידי ישראל במבחני פיז"ה הינם מקום 40 מתוך 70. אוקיי אלו הם ההשגים של הממוצע, הפער בין תלמידים יהודים לערבים הינו כ 100 נקודות והפער בין השכבות האמידות לשכבות העניות גם הוא כ 100 נקודות. אך זהו רק תרוץ, כי בכל המדינות למעט יפן וסינגפור ישנן קבוצות חלשות המושכות את המשקולות כלפי מטה. אבל בישראל למרות ההשגים הנמוכים בחינוך אנחנו מסתדרים היטב. לשם מה צריך יזם נדלן או פוליטיקאי קטן להבין מה נאמר בקטע שהוא קורא? ולשם מה הם צריכים להבין מה מניע את כדור הארץ מסביב לשמש? תנו לנו הישראלים לחבר את שאלות הבחינה ואני מבטיח לכם שאנו נזכה באחד משלושת המקומות הראשונים.

***מענין שבסין הקימו את עיר הכפתורים. בעיר זו כל המפעלים מייצרים אך ורק כפתורים, רוכסנים ואמצעי חיבור לתעשיית הביגוד.  550 מפעלים שבעיר, מייצרים מדי יום כשני מיליארד כפתורים, שהם כ 60% מצריכת השוק העולמי. 

אין תגובות: