5/04/2012

שינוי שיטת הבחירות

  הרעיון לשדרוג כוחם של האזרחים בהצבעה לכנסת ולבחירת ראש הממשלה, נדרש בכדי לתת מענה לבעיותיה של ישראל. את הרעיון הגאוני, לקחתי מאוטו פון ביסמרק "קאנצלר הברזל" הראשון של גרמניה המאוחדת. ביסמרק הנהיג בגרמניה בסוף המאה ה19 את זכות בחירה דיפרנציאלית לאזרחי המדינה.

  אני קורא בזאת לחברי הכנסת לחוקק את חוק זכות הבחירה הדיפרנציאלי כבר בכנסת הבאה. מחאת האזרחים שתורמים למדינה בשרות צבאי בסדיר ובמילואים, משלמים את המיסים שהושתו עליהם מצריכה שינוי רדיקלי בבחירת נציגיהם בכנסת ובשלטון. הקריאה לצדק חברתי, כוונתה ארגון מחדש של תקציב המדינה תוך מענה אמיתי לצרכים ולא לקבוצות לחץ.

  בהתאם לחוק זכות בחירה דיפרנציאלית (מדורג) כל אזרח ישראל השוהה בגבולות המדינה, יזכה לזכות בחירה של 1-10 קולות בהתאם לתשלומיו למס הכנסה, כמכפלות של השכר הממוצע במשק. כך שאלו המשתכרים ומשלמים מס על פעמיים השכר הממוצע יזכו בשני קולות להצביע ואלו המשלמים מס על הכנסות שהן פי עשר מהשכר הממוצע יזכו בעשר קולות הצבעה.
פרמטר נוסף שמן הראוי להוסיף לחוק זכות בחירה דיפרנציאלית, הוא שרות קרבי בסדיר (חובה או קבע) ובמילואים. חייל קרבי בשרות סדיר, יזכה במספר קולות נוסף, חייל קרבי במילואים גם הוא יזכה לתוספת קולות. 

   מבנה זה של זכות בחירה דיפרנציאלי יאפשר לאזרחים לבחור את נציגיהם בצורה הגונה, כנגד התארגנויות של קבלני קולות אשר סוגרים דילים עם קבוצות שונות, דבר המוביל לשחיתות שלטונית ולסחטנות פוליטית. כמו כן מתן כח הצבעה מוגבר לאוכלוסיה שנושאת בנטל של תשלומי המס והשרות הצבאי, יגרום לעלייה בשעור ההצבעה שהלך וירד ברבות השנים, כתוצאה מהאדישות בציבור.
חוק זה ימנע מקבוצות אוכלוסיה מסוימות לזכות בהטבות ע"ח הקבוצות האחרות וכן יקזז את הפחד מפני שינוי דמוגרפי בשנים הבאות.

אין תגובות: