2/28/2018

הפריץ הכלב והיהודי

השבוע מרבית עיתוני ישראל הקדישו שלושה אינצ'ים לידיעה שכלבתו של רה"מ בנימין נתניהו התפגרה. תאמרו לי האם זו לא בושה להקדיש מסגרת בעיתון לכלבה, כאשר ישנם ארועים אחרים שדורשים טיפול עיתונאי ואינם זוכים לכותרת.




הפריץ וכלבו האהוב, מאימתי יהודים מגדלים כלבים? היהודים הרי פחדו מכלבו של הפריץ!

מותה של הכלבה הנהנתנית הזכיר לי את הסיפור "או שהפריץ ימות, או שהכלב ימות או שהיהודי ימות". מכיוון שאנו נמצאים בערב חג פורים, עבדתי את סיפורו של מרדכי היהודי והתאמתיו לסיפור הידוע.

   המלך אחשוורוש בעצת המן, רצה בפיתרון סופי ליהודי פרס ומדי. היהודים הוציאו לפרסים את העיניים בכל המובנים.  והם שלחו נציגים אל המן שידאג לסילוקם מעל פני האדמה. המן הגיע לאחשוורוש ושכנע אותו לחתום על צו לחיסול כל יהודי האימפריה. אחשוורוש שהיה רוב שעות היממה שתוי, חתם על הצו בלנקו ומיד הדליקו עוזריו של המן את הלפידים והחלו בהקמת הגרדומים.
  שמע זאת מרדכי (מוטק'ה) מיהר אל המלך עם כמה שקיות יהלומים ופנינים אוף וויט. לאחר קבלת האתנן הוכנס מוטק'ה ללשכת אחשוורוש ובקש רחמים על יהודי הממלכה. כלום לא עזר המן לחש לאזנו של אחשוורוש ומרדכי נאלץ לנטוש את הראיון. בדלת הוא הסתובב ואמר להמן "אני מסוגל ללמד את כלבך לדבר פרסית, בתנאי שתעצור את הצו להשמדת יהודי הממלכה" המן הסכים לאתגר ונתן למרדכי ארכה של שנה. המן הוסיף אזהרה שכמובן אם כלבו לא ידבר בתום שנה, ראשו של מרדכי יוסר.
  מרדכי שב לביתו שמח וצוהל שאלו אותו היהודים "וכי מי שמע שכלב יוכל לדבר שפה קשה כמו פרסית?" ענה להם מרדכי "או שהמן ימות, או שהכלב ימות או שהיהודי ימות". בינתיים ידידי שתו ואכלו כי היום יום טוב, יום חג הוא לנו, קבלנו שנה מתנה. למחרת הקרנבל החל מוטק'ה ללמד את כלבו של המן פרסית.
כידוע השנה חלפה במהרה והיהודים המודאגים סבבו את מוטקה ושאלו "מה יהיה מחר?" ענה להם מוטק'ה כך "או שהמן ימות, או שהכלב ימות או שהיהודי ימות".
בו בערב הרעיל מוטק'ה את כלבו של המן והביאו באפיריון לארמון. בשעה המיועדת ניגש המן אל מרדכי וביקש לראות את כלבו מדבר. מוטק'ה סיפר להמן "כלבך האהוב קרע אתמול, את הרצועה והחל להסתובב ברחבי השוק ונבח בפרסית "המן אדוני אונס את נשותיכם, הוא גוזל את רכושכם ועוד כהנה וכהנה....." המן האדים וצעק "תחסלו את הכאלב אבן כאלב השקרן".
"אל דאגה, חיסלתי אותו מיד בו במקום ואת הסוחרים עדי השמיעה תליתי גם". המן נשם לרווחה וכך ניצלו יהודי הממלכה.
וסיפורה של אסתר הוא סתם קישוט.

אפילוג
מקורותי מסרו לי שנתניהו רצה לסגור דיל עם הפרסים בנוגע לפיתוח נשק אטומי. אך הם דרשו שאנו נבטל את מגילת אסתר ונשאיר את חג פורים רק כקרנבל תחפושות. נתניהו התייעץ עם הרבנים ועם בנט והם אסרו עליו לחתום על הדיל.

*יהודים תתרמו ח"י ש"ח להחלפת השולחן העלוב בביתו של הפריץ. תמורת זאת תזכו למחילה על כל חטאיכם ותהיו פטורים מהצום ביום כיפור.

**משנת 2525 ואילך יבוטל חג הפורים המשך

בונוס לקוראי קפה דהמרקר הפורים שפיל - המגילה מאת איציק מאנגר.



קליפ - המן הרשע מסתובב כמו פרש בלי ראש וצועק "ככה יעשה לאנטיסמית"

אין תגובות: