10/25/2012

פריש מיש בכלכלת ישראל

מהו חוסר צדק חברתי שמפריע לכולנו ?. מניתי כאן תריסר סעיפים של כלכלה חברתית כמובן שאפשר לפרוס יותר, אך אלו בעיני הינם המהותיים, הגיע הזמן לבצע פריש מיש, דהיינו לערבב את חפיסת הקלפים ולחלקה מחדש לפי כללי המשחק החדשים.
1. כלכלה שחורה - סקטורים שלמים מעלימים הכנסות בהקף שמוערך ב 50-75 מיליארד ש"ח לשנה. זוהי גניבה של 15-25 מיליארד ש"ח מדי שנה מתקציב המדינה. על משרדי האוצר ומערכת המשפט מוטלת המשימה למגר את התופעה ע"י שליחת המעלימים לבתי הסוהר בדיוק כמו את שודדי הקשישים. לא עוד כופר מס, גניבת מיליון ש"ח בין היא מכיסכם או מהמדינה חייבת להענש באותה מידה. עברייני מס שישבו בכלא , ירתיעו את חבריהם שיפסיקו לגנוב אותנו.

2. תעסוקה - חובה על ממשלת ישראל לעזור ליזמים להקים מקורות תעסוקה. נראה ונשמע מעדויות של יזמים שיש אצלנו כפילות בין משרדי הממשלה שכל אחד מהם מערים קשיים. רק למשרד התמ"ת תהיה את הפריבלגיה למנוע מיזם להקים עסק כולל מדיניות אחידה למענקים ופטורים.
על הממשלה לדאוג ליצירת מקומות תעסוקה אמיתים, הסינים ודרקונים אחרים במזרח ובאמל"ט ועוד מעט באפריקה הפכו לבית חרושת של כל העולם. לייצר ייצור המוני עם מכונות אוטומטיות טכסטיל, תרופות, כימיקלים ועוד עולה אותו דבר בכל העולם שכר העובדים בסין של 300 דולר לחודש ובישראל 3000 דולר לחודש אינו הגורם למחירים הנמוכים, אלא השקעות עצומות שממשלת סין השקיעה בגורמי הייצור. במרתפי בנק ישראל שוכבים 70 מיליארד דולר שלו ממשלת ישראל היתה מקימה באמצעותם תעשיות רציניות ניתן היה לדאוג לתעסוקה לעשרות אלפי אנשים. לשם כך דרושה סבלנות, אשר לנו הישראלים חסרה.
3. פנסיות לאנשי מערכת הביטחון וצה"ל - בסעיף זה אנו משלמים לפורשים פנסיה מגיל 45 - 67 מדי שנה 12 מיליארד ש"ח מיותרים. די הגיע הזמן להפסיק את התשלומים לכלל הפורשים מצה"ל בגיל 45-49 שהצבא יעסיק את המהנדסים, הטכנאים, הפקידים, המכונאים, הטבחים והקצינים עד גיל 67. מי שמעונין לפרוש מוקדם יותר, פנסיה נשלם להם רק בגיל 67.
נכון צריך להתחשב באנשי צוות אויר ולוחמים צוללנים, שמצב בריאותם אינו מאפשר להם להמשיך לתפקד, כמו כן רק למפקדי שדה (לא טפילים, שמקבלים תוספת שדה). איש קבע ממוצע עולה למדינה ארבעה מיליון ש"ח לתקופת הפנסיה בין גיל 45 עד גיל 67 תכפילו זאת בעשרות אלפי הפנסיונרים ותבינו את גודלו של בור השומן שצריך להכיל תקציב הביטחון.

4. מע"מ דיפרנציאלי - החזר המע"מ למשפחות שכירים שמשתכרות נטו עד 8000 ש"ח לחודש, הקטנת המע"מ על דירות עד מיליון ש"ח והעלאת המע"מ על הדירות לפי סולם דיפרנציאלי. כנ"ל לגבי מכוניות ומוצרי פאר. ראה קישור

5. ארנונה ומים - תשלומי הארנונה בארץ הם שערורייתים, העיריות מחויבות להתייעל ב 30% בארנונה וב 50% בתשלומי המים. הגיע הזמן שהרגולטורים יכניסו את אפם לדוחות הכספיים של העיריות. תשלומי השכר לחלק מהעובדים הינו שערוריה. בכל העיריות הוקמו "חברות כלכליות" ו"תאגידי מים" שלכאורה מנותקים מהשרות הציבורי והם מחלקים שכר שערורייתי לחלק מהעובדים. יש לשבור את כללי המשחק ולשלם שכר הוגן אך לא מושחת.

6. תשתית וכבישים - הנהג הישראלי מממן באמצעות רכבו מס על הדלק ומסי קנייה. מכספים אלו חייבת הממשלה להקצות 50% מדי שנה להקמת תשתית וכבישים כמו באיטליה וגרמניה ולא כמו בקזאחסטאן. אנו דורשים שקיפות לגבי המיסים וההשקעות, הקיצור רגולטור מטעם הציבור לנושא.

7. בריאות ממלכתית - חובה לשים מיד קץ לרפואה הפרטית כולל ה"ביטוחים" של קופות החולים שחולבות את לקוחותיהן מדי פעם עם המצאות חדשות כגון "ביטוח כסף", "ביטוח זהב", "ביטוח פלטינה", "ביטוח יהלום" כמובן שאפשר לשדרג עם פלוס ושני פלוסים העיקר לחלוב את הציבור. גם קופות החולים חייבות לקבל רגולטור שיבדוק את התשלומים מול התפוקות. בשורה התחתונה, הרפואה הפרטית גורמת ל"עודף טיפול"   Over treatment רופאים חמדנים יפחידו אתכם לעבור טיפולים פולשנים שלא לצורך הכל ע"מ להגדיל את הקופה.

8. חינוך - חובה לחזור לשיטות הלימוד וההוראה כפי שהיו בשנות השישים. דהיינו ביטול חטיבות הביניים שמונה שנות לימוד ביסודי וארבע שנות לימוד תיכוני. הגדלת השכר למורים/ות והארכת יום הלימודים עד השעה 17:00 כל יום כולל ארוחת צהריים כפי שנהוג בצרפת, פינלנד, גרמניה וסין.

9. סבסוד צולב - ישנם גופים במדינה שזוכים לקנות שרותים ומוצרים בהנחה על חשבוננו, חובה להפסיק זאת המחיר חייב להיות אחיד. קחו לדוגמא את יבואני המכוניות שמרויחים החל מ  25% על כל מכונית חברות הליסינג ומועדוני חברים זוכים אצלהם להנחה על חשבונכם. כנ"ל בענף הביטוח בו 80% מהציבור מסבסד 20% מהציבור כשההפרש הינו כ 50%. כאן מולקים אותכם מדי חודש בממוצע באלפייה!!! הגיע הזמן לשקיפות בתעריפים, רגולטור ועיתונאים נדרשים להכנס ולטפל בנושא זה.

10. בטחון פנים - נוכחות משטרתית ברחובות, רוצים לראות שוטרי מקוף. ערים שסובלות מביריונים חייבות לנקוט יד קשה, ראו דוגמת ניו יורק בראשות רודי ג'וליאנו.

11. חיסכון פנסיוני - ממשלות ישראל החל ממשלת רבין ועד ממשלת נתניהו שלחו את עם ישראל להשקיע את עתידו הפנסיוני אצל שרלטנים!!!! דהיינו בשוק ההון שם יושבים היאפים שחמדנותם וגזירת הקופונים הם עיקר מעייניהם. ממשלת ישראל חייבת להקים רשת ביטחון פנסיוני של 8000 ש"ח לחודש צמוד למדד ועבור זאת תנפיק אג"ח מיועדות שיתנו פירות של 3.5-4% ריבית שנתית צמודת מדד להבטיח את קיומכם בצאתכם לגימלאות. אלו שמשתכרים יותר יוכלו לחסוך מצידי גם בקאזינו של דובאי או טימבוקטו.

12. תקציב הביטחון - חובה להפסיק להבהיל אותנו יותר עם איומים, כל הצעצועים שנבנו ע"ח משלם המיסים האמריקאי ניחא, אך בכספנו אנו חייבים להפסיק לצייד את מערכת הביטחון במערכות של "מלחמת הכוכבים" המלחמה כיום הינה מלחמה של "קלצ'ניקובים וסוכנים" עם עשרה מיליון דולר שמשולמים לעשרה קושרים אפשר לקבל יותר ביטחון מאשר בעשרה מיליארד דולר שנזרקים על קופסאות שחורות, שלא יעבדו עליכם. שר בטחון ורמטכ"ל שאינם יודעים לקצץ 30% לשנה מתקציב הבטחון ילכו הביתה!!!! יש להכניס משרד רו"ח לבדוק את תקציב הביטחון ולדאוג לקצץ "אקרוס דה בורד" (12 מיליארד לשנה נחסוך רק מסעיף 2) הורדת שכר של 10% ממוצע משכר אנשי הקבע יתן לנו עוד כמיליארד ש"ח לשנה!!!!

אין תגובות: